۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۲۶۵۷
امام جمعه بندرامام مطرح کرد؛

آل سعود و اجرای نقشه های آمریکا در حج

امام جمعه بندرامام گفت: آل سعود نقشه های آمریکایی را در مراسم حج از قبیل عدم اجازه برگزاری مراسم برائت از مشرکین و جلوگیری از شعار مرگ بر اسرائل و مرگ بر آمریکا پیاده سازی می کند.
تابش

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه حج یک قضیه مطرح در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: مدیریت حج مختص یک کشور نیست بلکه همه مسلمانان جهان در آن شریک هستند؛ از این رو ضروری بود حج از همان اوائل از انحصار مدیریت آل سعود خارج و در قالب یک مجمع بین المللی اسلامی اداره شود.

امام جمعه بندرامام گفت: در اوائل انقلاب اسلامی، بحث مدیریت حج در قالب یک مجمع بین المللی اسلامی مطرح شد اما در ادامه مورد توجه قرار نگرفت و آل سعود برای متقاعد ساختن جهان اسلام برای مدیریت حج، امکانات را افزایش داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندرامام انحصار مدیریت حج در دست آل سعود و وابستگی آنها به غرب و آمریکا و رژیم صهیونیستی را از مشکلات ایام حج برشمرد و افزود: آل سعود نقشه های آمریکایی را در مراسم حج از قبیل عدم اجازه برگزاری مراسم برائت از مشرکین و جلوگیری از شعار مرگ بر اسرائل و مرگ بر آمریکا پیاده سازی می کند تا از این طریق اختلاط حج با سیاست را کنار بگذارد.

حجت الاسلام تابش تصریح کرد: آل سعود خواهان حج است اما حجی که ابراهیمی نباشد؛ از سوی دیگر عدم حضور حجاج و خالی ماندن کعبه از زائر، ادامه دهنده نقشه های آل سعود برای تحمیل خواسته ها بر حاجیان است.

وی شاخصه حج ابراهیمی را حاکمیت توحید و مخالفت با شرک در همه ابعاد و جهاد درونی و بیرونی برشمرد./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات