۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۷۳۰۰۶
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی خبر داد؛

شرکت ۶۰۰ طلبه جدیدالورود در دوره تثبیت حوزه علمیه خراسان جنوبی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی از شرکت ۶۰۰ طلبه جدیدالورود در دوره تثبیتی حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: با توجه به تقارن با ماه محرم، برخلاف سال‌های گذشته امسال تحصیل در حوزه علمیه از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.
حوزه علمیه

حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: تعداد هزار و ۱۶۸ متقاضی خواهر و برادر در سال جاری برای تحصیل در مدارس علمیه استان ثبت‌نام کردند.

وی گفت: این تعداد از خواهران و برادران در آزمون کتبی شرکت کرده و سپس پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی، در مرحله مصاحبه علمی و آزمون شفاهی حضور یافتند.

حجت‌الاسلام خسروی ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که در مراحل آزمون کتبی، مصاحبه علمی و گزینش پذیرش شدند به دوره یک‌ماهه تثبیت راه یافتند که اکنون در حال برگزاری است.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر برادر و خواهر در دوره تثبیتی حضور دارند، افزود: در اواخر مردادماه جاری آزمون دوره تثبیت برگزار می‌شود و افرادی که نمره قبولی را کسب کنند به‌عنوان طلبه رسمی از ابتدای مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: سال تحصیلی حوزه علمیه استان هر سال از اواسط شهریورماه آغاز می‌شد؛ اما امسال سال تحصیلی جدید طلاب با توجه به تقارن با ماه محرم از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته هزار و ۲۰۰ نفر طلبه برادر و حدود ۵۰۰ نفر طلبه خواهر در مقاطع مختلف در مدارس علمیه خراسان جنوبی مشغول به تحصیل بودند.

حجت‌الاسلام خسروی با بیان اینکه متقاضیان سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان به لحاظ معدل رشد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود شمار ورودی‌های امسال حوزه علمیه خراسان جنوبی به نسبت سال تحصیلی گذشته افزایش داشته باشد.

حجت‌الاسلام خسروی اظهار کرد: در حال حاضر هفت مدرسه علمیه خواهران و ۱۶ مدرسه علمیه برادران زیر نظر حوزه علمیه خراسان و دو مدرسه علمیه برادران سفیران هدایت و یک مدرسه علمیه خواهران سفیران هدایت زیر نظر حوزه علمیه قم در خراسان جنوبی فعال است./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات