۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۷۳۳۷۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری دومین جشنواره ابن حسام خوسفی، آغاز عملیات ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد و ۴۰ دانشجو در راه اردوی راهیان نور غرب عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: دومین جشنواره ابن حسام خوسفی اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی با اعلام این خبر ابن حسام خوسفی را برندی در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی دانست و به برگزاری اولین جشنواره ابن حسام خوسفی در سال گذشته اشاره کرد.

به گفته «صادقی» فرهنگسرای ابن حسام خوسفی هم سال گذشته راه‌اندازی شد تا در این مجموعه به توسعه فرهنگی و هنر سنتی و بومی منطقه پرداخته شود.

آغاز عملیات ساخت زائرسرای استان این هفته در مشهد

جوینده، مدیرعامل بنیاد زائر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات گودبرداری زائرسرای استان هفته جاری در مشهد مقدس آغاز می‌شود، ادامه اعتبار موردنیاز برای ساخت این زائرسرا را 12 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: این پروژه در مدت دو سال به بهره‌برداری برسد.

جوینده با اشاره به انجام مقدمات ساخت این زائرسرا ازجمله خرید زمین و نقشه‌برداری از سال 92 یادآور شد: تعدادی از خیران تعهد کرده‌اند با شروع ساخت زائرسرای استان برخی مصالح موردنیاز این طرح را تأمین کنند.

 به گفته وی این زائرسرا در 9 طبقه با زیربنای پنج هزار مترمربع و ظرفیت اقامت 500 نفر در خیابان طبرسی مشهد مقدس ساخته می‌شود.

40 دانشجو در راه اردوی راهیان نور غرب

فخر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اعزام سومین کاروان دانشجویی به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: 40 نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند به اردوی راهیان نور غرب اعزام می‌شوند.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های فرهنگی و هرساله این نهاد اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی است و امسال سومین کاروان از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهی این مناطق خواهد شد.

443 مددجوی امداد سرِ کار رفتند

حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در چهارماهه اول امسال 443 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان شاغل شدند.

وی افزود: از 443 فرصت شغلی در چهارماهه امسال خبر داد که با اعتبار ۷۳ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال برای جامعه هدف این نهاد حمایتی در استان ایجاد شده است.

به گفته «حسینی» از مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده در چهارماهه اول امسال 247 مورد از محل تسهیلات بانکی با اعتبار 45 میلیارد ریال ایجاد و 196 طرح هم از محل صندوق اشتغال نیازمندان با اعتبار 28 میلیارد و 875 میلیون ریال اجرا شده است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات