۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۷۵۱۱۵
امام جمعه زنجان:

ایران اسلامی به برکت کارایی نظام ولایی استوار ایستاده است

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: همه مردم و کارگزاران نظام این افتخار را دارند که با وجود همه توطئه‌های دشمنان امسال جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار خواهند کرد.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در جلسه شورای راهبری و سیاست‌گذاری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به سالروز آزادسازی آزادگان میهن اسلامی، گفت: بیش از ۴۰ هزار آزاده سرافراز در اردوگاه‌های بعثی روزگار گذرانده اند.

وی در ادامه با اشاره به سختی های روزگار اسارت و وضعیت نامناسب آزادگان سرافراز در زندان های رژیم بعث، اظهار داشت: خاطرات زندان‌بان‌های بعثی گویاتر از زندان دیده‌های ما از روحیه ایثار و مقاومت آزادگان است.

امام جمعه زنجان با اشاره به رموز قرآنی عدد 40 و رسیدن انقلاب اسلامی به 40 سالگی، تأکید کرد: پیامبر به عنوان اشرف؛ اعظم و خاتم‌الأنبیا در 40 سالگی مبعوث به رسالت عام شدند؛ از این رو معمولا سنین کمتر از ۴۰ را خامی و ناپختگی فرض می‌کنند و سن ۴۰ سالگی نشان بلوغ عقلی است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه، افزود: در روایت داریم که تا ۴۰ سالگی شیطان به دور و بر انسان می‌گردد اما پس از آن اگر اعمال خوبش بر اعمال بد وی قالب بود  شیطان او را طرد می‌کند اما اگر کارهای ضعیف او قالب بود؛ شیطان پیشانی او را می‌بوسد و می‌گوید از تو خیالم راحت شد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به رفتارهای دیوانه وار دشمن در کشیدن ترمز قطار انقلاب، گفت: موفقیت کشور موجب شده است که دشمن به سیم آخر بزند؛ به ویژه اقداماتی که از سال قبل توسط دشمن آغاز شده برای این بود که انقلاب ۴۰ سالگی خود را جشن نگرفته و به ۴۰ سالگی نرسد.

وی در ادامه با اشاره به حضور قدرتمندانه ایران در تمامی عرصه ها، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و دعای پدران و مادران آنها و صبر و استقامت ۴۰ هزار آزاده و صبر و تحمل جانبازان و ایثارگران و مدیریت مقام معظم رهبری و تجربه موفق کارایی نظام ولایی این کشور استوار ایستاده و گامی کوتاه نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا بر سخنان خود ثبات نداشته و یکبار تعیین و بار دیگر مذاکره بدون شرط را مطرح می‌کند؛ گفت: همه مردم و کارگزاران نظام این افتخار را دارند که علیرغم همه توطئه‌های دشمنان امسال جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار خواهند کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امسال عقل و وجدان اقتضا می‌کند که این مراسم با شکوه بیشتری برگزار شود؛ تصریح کرد: برای همین امر باید جلسات باشکوه برگزار شود.

وی در پایان با تاکید بر ثبات روزافزون جمهوری اسلامی و نقش محوری مردم و تقویت نرم قدرت جمهوری اسلامی تصریح کرد: تبیین گفتمان اسلامی در منطقه نیز از دیگر موضوعاتی است که باید در پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد  توجه قرار گیرد./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات