۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۷۵۲۴۷
امام جمعه ارومیه:

ایران به زودی جزء کشورهای پیشرفته دنیا می‌شود

امام جمعه ارومیه گفت: در آینده‌ای نزدیک، ایران جز کشورهای پیشرفته خواهد بود چراکه با ورود در پژوهشکده ها و دانشگاه ،شاهد ارائه ایده های نو توسط تحصیل کرده های جوان متعهد جهادگر هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در همایش جهادگران دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی روز به روز شکوفاتر شده و مسیر تعالی را طی می کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی که یادگار امام راحل(ره) است روز به روز بالنده شده و مراحل تعالی را دنبال می کند افزود: بی شک این نهاد انقلابی می تواند در حل مشکلات علمی کشور سهم بزرگی داشته و برای کشور افتخار بیافریند و امید است این موفقیت ها در سطح کشور توسط جهاد دانشگاهی هر روز بالنده تر و بیشتر شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه امام (ره) با کیاست و هوشمندی نهادهای مختلف را در اوایل انقلاب تشکیل دادند بیان کرد: جهاد دانشگاهی یکی از این نها هایی بود که اوایل انقلاب به طور کاملا متفکرانه و متدبرانه ایجاد شد و امروزه شاهد بالندگی روز افزون آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کمیته امداد و بسیج ۲۰میلیونی نیز از جمله نهادهای تاثیرگذار در کشور است که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی پایه گذاری شد و امروزه شاهد تاثیرگذاری این نهادها هستیم گفت: تشکیل بسیج در کشور نه تنها کشور را از خطرات حفظ کرده بلکه کشورها و ممالک دیگر نیز از این طرح در کشور عراق و سوریه، ترکیه استفاده کردند تا در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی استان طرح ها و ایده های جدید، نسبت به چند سال پیش که از این نهاد بازدید کرده ام اجرا شده که مایه خرسندی و شعف است افزود: پیش بینی می کنم طولی نمی کشد ایران جز کشورهای پیشرفته خواهد بود چراکه با ورود در پژوهشکده ها و دانشگاه ،شاهد ارائه ایده های نو توسط تحصیل کرده های جوان متعهد جهادگر هستیم که این عوامل دست بدست هم می دهد تا کشور به قله های علم و فناوری دست پیدا می کند.

وی اظهار کرد: همه محققین و پژوهشگران به ویژه جهادگران پژوهشی باید در کنار تحقیق و فعالیت های علمی، از خداوند استمداد بخواهند تا مشکلات پیش روی نیز حل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استمداد از خدا نجات بخش انسان از گرفتاری هاست افزود: استمداد و یاری خواستن از خداوند در هر زمینه ای مسیر رشد و تعالی را مشخص و روشن می کند.

وی در پایان با تقدیر از مدیریت جهاد دانشگاهی استان در تعالی این نهاد انقلابی با کمترین امکانات طی چند سال گذشته در استان اظهار کرد: امیدواریم با حمایتهای هر چه بیشتر مسئولان استانی موفقیتهای جهاد دانشگاهی هر چه کیفی تر نمود ملی و بین المللی داشته باشد.

منبع: فارس

ارسال نظرات