۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۷۵۵۹۷

انتقاد سازمان ملل از وضعیت مسلمانان میانمار

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، هزاران تن از مسلمانان روهینگیا به کشور بنگلادش پناهنده شده‌اند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتوگو با تعدادی از خبرنگاران اعلام کرد که از ۲۵ آگوست سال گذشته میلادی تا کنون به دلیل افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی ۷۰۰ هزار نفر از آنان به بنگلادش پناهنده شده است.

وی با بیان این که دولت میانمار مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان این کشور می‌شود، گفت: سازمان‌های بشردوستانه برای ادامه فعالیت باید به مناطقی که مسلمانان روهینگیایی در آن سکونت دارند، دسترسی داشته باشند. مسلمانان میانمار به کمک‌های زیادی احتیاج دارند. سازمان ملل از وضعیت فعلی در ایالت راخین میانمار نگران است.

استفان دوجاریک، ادامه داد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد خشونت علیه روهینگیایی‌ها در ایالت راخین ادامه دارد. در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۱ هزار نفر از مسلمانان میانمار به بنگلادش پناهنده شده‌اند.

یادآوری می‌شود؛ سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان روهینگیایی توسط بودایی‌های افراطی میانمار را نوعی «پاکسازی نژادی» ویا «نسل کشی» می‌دانند./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: ایکنا

ارسال نظرات