۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۷۵۸۳۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

عدالتخواهی و مطالبه گری شاخصه حوزه انقلابی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن نمی خواهد صدای عدالتخواهی از حوزه علمیه شنیده شود، گفت: دشمن نمی خواهد روحانیت درد مردم را فریاد بزند در حالی که روحانیت با مردم است.
استاد حوزه علمیه مازندران

 حجت الاسلم سید مصطفی محمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که تجمع طلاب حوزه علمیه قم جلسه ای امیدبخش برای دفاع از مردم و مبارزه با فقر و فساد بود، افزود: متأسفانه عده ای این جلسه مهم را تبدیل به یک مانور سیاسی علیه حوزه و روحانیت تبدیل کردند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که تجمع طلاب انقلابی قم در پی اعتراض مراجع عظام به فقر، فساد، مشکلات اقتصادی و عملکرد اقتصادی ضعیف دولت برگزار شد، گفت: همه این حاشیه سازی برای این بود که صدای مطالبه گری و عدالت طلبی و همدردی طلاب با مردم به گوش ملت نرسد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما همواره حرف مردم را می زنند و برای دلسوزی مردم قدم برمی دارند، خاطرنشان کرد: کسانی که در این کشور با شهریه زیر 800 هزار تومان زندگی می کنند رنج و درد مردم را می فهمند.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیان در حوزه علمیه قم برای عدالتخواهی اجتماع کردند تا به مردم اعلام کنند که ما همدرد شما هستیم و با اشرافیگری مخالفیم، تصریح کرد: این طلاب و روحانیان معترض به مردم محروم پیام دادند فرزندان شما در حوزه های علمیه در کنار شما هستند و به مسؤولان کشور اعلام کردند که اگر با مفسدان اقتصادی برخورد نکنید حوزه انقلابی برای برخورد با مفسدان خود به میدان می آید.

حجت الاسلام محمدی با تأکید براین که مردم ما باید بدانند که در این شرایط بد اقتصادی طلاب بی خیال نیستند و همراه و همصدای مردم خواهند بود، تصریح کرد: مردم ما بدانند که روحانیت نیز مشکل معیشتی دارد و در این مشکلات معیشتی علما سکوت نمی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن نمی خواهد صدای عدالتخواهی از حوزه علمیه شنیده شود، خاطرنشان کرد: دشمن نمی خواهد روحانیت درد مردم را فریاد بزند در حالی که روحانیت با مردم است.

وی با تأکید براین که دشمن می خواهد روحانیت و مردم را از هم جدا کند چون می خواهد بین مردم و روحانیت فاصله بیاندازد، تصریح کرد: برای همین از ورود روحانیت برای مطالبه و دغدغه معیشتی مردم وحشت دارند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که انقلاب از حوزه علمیه شروع شد و در این نظامی که حوزه بنیانگذار آن بوده است متأسفانه صدای حوزه علمیه شنیده نمی شود، خاطرنشان کرد: در یک نظام اسلامی که حوزه علمیه بانی آن بوده است صدای حوزه علمیه سانسور می شود که این دشمنی با حوزه و ضدیت با عدالتخواهی و مطالبه گری حوزه علمیه است.

امام جمعه عباس آباد با بیان این که دشمن از رابطه حوزه و مردم به شدت هراسان است، تصریح کرد: دشمن از پیوند روحانیت با ملت می ترسند و تلاش می کنند حوزه علیمه و طلابی که با فقر زندگی می کنند را عافیت طلب به جامعه معرفی کنند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مردم باید بدانند که حوزه علیه فریاد آنها را سر دادند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه تجمع طلاب و روحانیان در دفاع از حقوق مردم سانسور می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که برخی ها می خواهند امروز صدای حوزه به مردم نرسد، افزود: عده ای نمی خواهند مردم بدانند که علما همراه مردم، همصدای مردم و مطیع رهبری هستند.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه در جریان مذاکرات برجام و امضاء آن توافق نامه نیز نگران بود چون رهبری معظم اعلام فرموده بودند که من نسبت به مذاکرات خوشبین نیستم، خاطرنشان کرد: اما همان هایی که به رهبری فشار آوردند که باید با آمریکا مذاکره کنیم و کلید حل مشکلات را در مذاکره و رابطه با آمریکا می دیدند، امروز می خواهند بار مسؤولیت این فاجعه برجام را متوجه رهبری معظم انقلاب کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که به وجود آمدن حاشیه سازی ها در خصوص تجمع طلاب در حوزه علمیه فیضه برای این است که مردم نسبت به عملکرد دولت بی توجه شوند و از مطالبه گری دور شوند، گفت: این حاشیه سازی ها جلوی پیشرفت را می گیرد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات