۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۷۵۹۳۸
دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان‌شرقی:

پیام اصلی غدیر تبعیت از امام و ولایت است

حجت الاسلام کاملی‌فر گفت: مادامی که ولایت فقیه در این کشور رهبری می کند؛ این انقلاب اسلامی شکست ناپذیر است. پیام اصلی غدیر تبعیت از امام و ولایت است.
حسن کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان آذربایجان‌شرقی امروز در همایش یک روزه بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در تبریز اظهار داشت: امروز تبیین فلسفه و پیام غدیر رسالتی مهم برعهده عموم شیعیان به ویژه روحانیت است.

وی با بیان این‌که غدیر نیاز امروز و فردای جامعه و تنها راه سعادت و عزت جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم غبار مظلومیت از چهره غدیر را بزداییم؛ باید غدیر را مانند عاشورا و اربعین مردمی کنیم زیرا اصل ولایت فقیه که ریشه در اعتقادات دین و قرآنی دارد؛ ادامه غدیر است.

حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به این‌که به برکت ولایت فقیه؛ مکتب تشیع هیچ زمانی مانند امروز تاثیرگذار نبوده است، تصریح کرد: مادامی که ولایت فقیه در این کشور رهبری می کند؛ این انقلاب اسلامی شکست ناپذیر است. پیام اصلی غدیر تبعیت از امام و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که ملت ایران ثمره حاکمیت براساس ولایت را درک کرده و عزت و اقتدار اسلامی و مکتب نورانی را توانسته در سراسر جهان گسترش دهد، تصریح کرد: به برکت ولایت فقیه ایران به قدرتی مثال‌زدنی دست یافته که الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی شده است.

وی با بیان این‌که به برکت ولایت فقیه هیچ زمانی مانند امروز مکتب ولایت‌ فقیه تا این میزان حامی نداشته است، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی که ادامه‌دهنده راه غدیر و عاشوراست، این راه به یک فصل‌الخطاب تبدیل شده و شکست‌ناپذیر است.

همچنین میکائیل جمالپور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را پرداخت عالمانه به جریان‌های التقاطی و انحرافی در تاریخ معاصر کشور و آذربایجان عنوان کرد و اظهار داشت: تصور ما این است که اگر با این جریانات انحرافی به صورت عاقلانه برخورد شود؛ پرونده‌شان به زودی بسته می‌شود.

وی با بیان این‌که در طول 200 سال گذشته آذربایجان در مواجه با سه جریان الحاد، تحریف و انحراف مواجه بوده است، گفت: در تبریزی که جریانات مختلفی مانند فرقه دموکرات و کسروی می‌خواستند تشیع ناب را تخریب کنند؛ تنها نامی از این فرقه‌ها در کتاب ماند و امروز ظهور و بروزی ندارند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات