۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۷۵۹۶۵
استاد حوزه علمیه:

دهه ولایت خنثی کننده توطئه دشمنان است

حجت الاسلام معرفت با تاکید بر اینکه ما باید غدیر را از تک روز بودن به ۱۰ روز بودن برسانیم، گفت: مراسم دهه غدیریه توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.
معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام معرفت استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه بزرگداشت امامت و ولایت در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: خداوند در میان همه موجودات انسان را لایق قرآن دانست.

وی افزود: خداوند قرآن کریم را به انسان‌ها عطا کرد اما باید توجه داشت که براساس آیات قرآن غیر از متقین کسی نمی‌تواند آیات الهی را درک کند.

حجت الاسلام معرفت درخصوص متقین، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) بین اسلام، ایمان و احسان بسیار فرق قائل شده به طوری که می‌فرمایند: مسلمانی که به مقام ایمان برسد و سپس خود را به مقام احسان نرساند او در خسارت است؛ براساس این کلام واژه احسان دارای دو معنای نیکوکاری و نیکی دیدن است.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام رسول خدا(ص) که فرمودند: اطعام روز غدیر دارای ثواب است، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر کسی در روز غدیر یک نفر را اطعام کند خداوند به او پاداش پیامبران، شهدا، صدیقین و صالحان را عطا می‌کند.

وی ادامه داد: مراد از لفظ شهدا مقتول نیست بلکه کسانی هستند که خداوند را به مشاهده نشسته‌اند و در میان شهدا هیچ کدام به مقام شهدای کربلا نمی‌رسند چون خداوند آنان را انتخاب کرده است.

حجت الاسلام معرفت با تاکید براینکه ما باید غدیر را از تک روز بودن به ده روز بودن برسانیم، گفت: مراسم دهه غدیریه باید در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد امروز همه گرگ‌ها دهان گشوده‌اند تا کشور ولایی ایران را نابود کنند از این رو مراسم غدیر باید محکم گرفته شود.

استاد حوزه علمیه براساس آیات الهی انسان دارای سرمایه است، گفت: خداوند می‌فرماید: ما اولاد آدم را با سرمایه کرامت به این دنیا وارد می‌کنیم؛ انسان این کرامت را به واسطه روحش دریافت می‌کند چون روح دارای کرامت است. کرامت روح در عقل، فهم و سوال مشخص می‌شود و در میان نعمات هیچ نعمتی به اندازه سوال ارزشمند نیست./813/پ202/ب1

ارسال نظرات