۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۵۹۷۳
حجت الاسلام کاشانی:

زیارت جامعه کبیره صحیفه امام شناسی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عید غدیر عیدالله اکبر است، گفت: زیارت جامعه کبیره صحیفه امام شناسی و از سوی امام هادی(ع) بیان شده است.
حجت الاسلام کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاشانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه بزرگداشت امامت و ولایت در مجسد جامع الزهرا(س) برگزار شد، گفت: متوکل برای آن که امام هادی(ع) را محدود کند و تحت نظر داشته باشد ایشان به نزدیک اردوگاه نظامی سامرا تبعید کرد.

وی افزود: امام هادی(ع) نیز برای آن که ارتباطشان با شیعیان قطع نشود شبکه وکالت را ایجاد کردند و توصیه داشتند شیعیان به نقاط مختلف سفر کرده و جمع شیعی تشکیل دهند تا به این وسیله سخنان امام را به گوش شیعیان برسانند.

حجت الاسلام کاشانی با بیان اینکه امام هادی(ع) امامان پیشین را در یک بسته جدید با عنوان امام شناسی به مردم ارائه کردند، اظهار داشت: ایشان احیا کننده زیارت بودند. اگر به زیارت جامعه کبیره توجه کنیم می‌بینیم که در زیارت جامعه کبیره هیچ جمله جدیدی نسبت به سخنان امامان پیشین ندارد ولی امام به گونه‌ای این معارف را چینش کردند که هر جا فرد بخواند خود را در محضر معصوم حس می‌کند.

استاد حوزه علمیه درباره زیارت غدیریه، اظهار داشت: زیارت غدیریه از نظر سند از زیارت جامعه قوی‌تر است یک اشتباهی در این سالها رخ داده که خطبه غدیر که در این سالها مطرح شده چینش آن مشخص نیست از سوی پیامبر باشد یا نه زیرا پیامبراکرم(ص) معمولا خطبه‌های کوتای ایراد می‌کردند.

وی با بیان اینکه زیارت غدیریه تعلیمی نیست و حضرت این زیارت را در جوار قبر مبارک امیرمومنان(ع) به صورت خصوصی قرائت کردند، گفت: زیارت غدیریه توسط امام حسن عسگری(ع) در اختیار مردم قرار گرفت.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به اینکه عید غدیر عیدالله اکبر است، خاطرنشان کرد: در روز عید غدیر باید جامعه متحول شود و همانند عید نوروز که مردم بسیار سنگین می‌گیرند و لباس نو به تن می‌کنند مهمانی می‌روند و طعام می‌دهند عید غدیر را نیز باید به بهترین شکل برگزار کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: متاسفانه ما نتوانستیم در این سالها به خوبی مساله غدیر را در جامعه جا بیاندازیم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات