۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۷۶۲۴۱
آیت‌الله صدیقی:

اختلافات و مشکلات جامعه نتیجه دسیسه‌ چینی ولایت گریزان است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تنها راه نجات پیروی و تبعیت از ولایت است، گفت: دوقطبی شدن، اختلاف یافتن و ایجاد مشکلات نتیجه دسیسه‌ چینی ولایت گریزان است.
صدیقی صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسمی که به مناسبت روز غدیر خم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: غدیر عید الله اکبر، عید تجلی توحید و ضمانت بقای دین و صیانت از قرآن در برابر انحرافات است.

وی افزود: امیرمومنان(ع) به عنوان امام الخلق است در این روز تنها امام علی(ع) به امامت منصوب نشدند بلکه همه امامان معصوم در این روز به امامت منصوب شدند؛ غدیر روز نجات از طاغوت‌ها است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه عید غدیر یک روز نیست بلکه یک جریان و یک مکتب است، ابراز کرد: عید غدیر برای اسلام عزت است و این عید تنها برای شیعیان و مسلمانان نیست بلکه دعوت بشریت برای حکومت صالحان و گریز از حکومت ظالمان است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه عید غدیر عید خداوند است، اظهار داشت: عید سعید قربان و عید سعید فطر برای مسلمانان است اما غدیر عیدالله است و بالاتر از این عید در نزد خداوند عیدی وجود ندارد؛ امام صادق(ع) فرمودند: هیچ روزی به عظمت روز غدیر نیست.

وی با بیان اینکه حکومت‌های طاغوتی ملت‌ها را به انحراف می‌کشانند، گفت: حکومت‌های ظالم گرگانی هستند که مردم را غارت می‌کنند اما امام علی(ع) کسی است که در دوران حکومتش شب‌ها گرسنه سر بربالین می گذاشتند؛ امام علی(ع) مدل حکومت داری است ایشان آرم حکومت الهی و توحیدی را بر سینه دارند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: امروز بشریت تشنه حکومتی مانند حکومت امام علی(ع) است حکومتی که سرشار از عدالت، تلاش، وحدت، اخوت و همدلی باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه غدیر عید رونق اقتصادی است، عنوان کرد: امام علی(ع) آمدند تا تبعیض و گرسنگی را از بین ببرند زیرا خداوند از تبعیض بیزار است؛ خداوند از جامعه‌ای که یک عده گرسنه باشند و عده‌ای دیگر از رفاه زدگی و زیاده خوری به اسراف روی بیاورند بیزار است فاصله طبقاتی در یک جامعه اسلامی ننگ است در یک جامعه علوی نباید حتی یک فقیر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: غدیر بیدار باش و بصیرت داشتن است، غدیر باعث می‌شود ملت‌ها در مقابل کسانی که از بیت المال دزدی می‌کنند بایستند و در انتخابات با هوشیاری رای دهند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه پیروی از امام علی(ع) حلال همه مشکلات است، عنوان کرد: خداوند در روز غدیر به پیامبر(ص) فرمان داد تا ولایت امام علی(ع) را به مردم ابلاغ کند و پیامبر نیز مردم را تا ابد به این مهم مامور کردند تا این پیام را نسل به نسل ابلاغ کنند. هدایت نبوی با ولایت علوی در روز غدیر مستحکم شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه همه مسلمانان وظیفه دارند تا روز قیامت زیر لوای پرچم ولایت و قرآن باشند، گفت: مردم ایران با کمک ولایت توانستند در برابر دشمنان پیروز شوند و امروز امنیت داشته باشند، پرچم ولایت فقیه پرچم غدیر است. این اجرای دستور پیامبر در زمان غیبت امام زمان است تنها راه نجات پیروی و تبعیت از ولایت است. امنیت، الفت، وحدت، اقتدار و پیروزی تنها در سایه ولایت فقیه میسر می‌شود و دوقطبی شدن، اختلاف یافتن و ایجاد مشکلات نتیجه دسیسه ولایت گریزان است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات