۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۲۴۷

افغانستان اقدام هلند درباره رقابت کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد

وزارت خارجه افغانستان ضمن محکومیت رقابت ساخت تصاویر موهن از پیامبر اکرم (ص) در هلند تاکید کرد که نهادهای اسلامی و بین‌المللی از چنین اقدامات غیرانسانی، شنیع و مغایر با اصول اخلاقی جلوگیری کنند.
افغانستان

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که ایجاد رقابت برای ساخت و انتشار تصاویر موهن نسبت به پیام اکرم(ص) محکوم است و مایه تاثر عمیق مردم و دولت افغانستان شده است.

بر اساس این بیانیه، این اقدامات موهن احساسات تمام مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه دار می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد که اهانت به ادیان و ارزش‌های مقدس بشری پذیرفتنی نیست و افغانستان این عمل شنیع، غیرانسانی و مغایر با اصول و معیارهای پذیرفته شده اخلاقی و آزادی بیان را به شدت محکوم می‌کند.

این بیانیه از نهادهای اسلامی و بین‌المللی خواست تا از چنین اقدامات نفرت‌آمیز جلوگیری کنند.

«گرت ولدرز» سرکرده حزب آزادیخواه هلند روزهای گذشته اعلام کرد که بزودی مسابقه کاریکاتوری با موضوع توهین به پیامبر اسلام‌ (ص) برگزار خواهد شد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز گذشته در واکنش به این موضوع تاکید کرد که این گروه نیت گستاخانه دشمنان اسلام را به شدت محکوم می‌کند و از کشورهای اسلامی و جهان می‌خواهد که مانع این کار شوند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: این اقدام بی‌شرمانه باعث ایجاد نفرت در بین جوامع خواهد شد و زمینه تقابل ادیان را فراهم می‌کند همچنین بی‌ثباتی را در پی خواهد شد و هرگز توجیه پذیر نیست.

مجاهد خاطرنشان کرد که این اقدامات دشمنان اسلام جز اینکه چهره شیطانی آنها را آشکار می‌سازد نمی‌تواند به حیثیت والای پیامبر اسلام (ص) صدمه بزند.

این در حالی است که کشورهای اسلامی تاکنون اقدام عملی برای جلوگیری از برگزاری این مسابقات انجام نداده‌اند.

سازمان همکاری اسلامی نیز تنها به اظهار نظر و محکومیت این اقدام حزب افراط گرای هلندی بسنده کرده و «یوسف بن احمد العثیمین» دبیر این سازمان گفته است که آزادی بیان به مفهوم تخریب احساسات دیگران نیست./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات