۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۷۶۳۱۶
امام جمعه موقت كاشان:

استمداد از اهل بيت استمداد از خدا است

امام جمعه موقت كاشان استمداد از اهل بيت(ع) را استمداد از خداوند دانست و گفت: توسل به اهل بيت(ع) توسل به خدا است چرا اهل بيت(ع) معرف و شفيع هستند.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزار شد در ادامه تفسير سوره 13 آيه رعد، گفت: موضوع اين آيه شريفه در رابطه با توسل به غير خداوند است.

وي افزود: در اين اينكه انسان موجودي ضعيف و تشنه حقيقت و نيازمند به تكيه گاه و پناهگاه و منبع قدرت است تا او را ياري كند هيچ شكي نيست و هميشه انسان احساس نياز مي كند اما به دليل جهل و پيروي از هواي نفس و شيطان و شرك و كفر در تشخيص تكيه گاه و پناهگاهي كه بتواند او را نجات دهد دچار اشتباه مي شود.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: انسانها گاهي براي رسيدن به تكيه گاه و پناهگاهي كه بتواند او را نجات دهد به دنبال سراب مي رود و دچار انحراف و گمراهي مي شود و اين در حالي است كه خداوند در قرآن پيوسته تأكيد بر اين دارد كه ستون و پناهگاه حقيقي خداوند است و تنها ستوني كه هيچگاه پشت انسان را خالي نمي كند خدا است.

وي افزود: چشمه زلال حقيقي و عزت دهنده حقيقي و برطرف كننده مشكلات خداوند است و اين موضوعي است كه خداوند در قرآن مكرر به آن تأكيد كرده است تا انسان راه را اشتباه نرود.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: از ابتداي سوره رعد خداوند مكرر نمونه هايي از قدرت خودش را در عالم هستي از جمله پديده ها و مخلوقاتي كه در عالم هستي و آسمانها و زمين است را معرفي كرده است.

وي افزود: معرفي قدرت خداوند براي اين است كه انسان معرفت به خداوند داشته باشد و متوجه علم و قدرت بي پايان خداوند شود تا توحيد انسان قوي شود و انسان متوجه شود تنها موجودي كه در عالم هستي قدرت بر همه مسائل دارد خداوند است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: تمسك انسان بايد به خدا باشد و از خدا كمك بخواهد چرا كه دستاورد كمك خواستن از خداوند عزت است و انسان هر چقدر بيشتر به خدا متوسل شود و از خدا كمك بخواهد عزيز تر خواهد شد چرا كه خداوند منبع عزت است.

وي خداوند را گنج حقيقي دانست و افزود: انسان براي رسيدن به گنج بايد متوسل به خدا شود چرا كه گنج حقيقي، پناه گاه حقيقي، تكيه گاه و فريادرس و دفع بلايا خداوند است.

امام جمه موقت كاشان استمداد از اهل بيت(ع) را استمداد از خداوند دانست و گفت: گاهي انسان مستقيما  از خداوند درخواست كمك دارد و گاهي نيز به دلايل مختلف اهل بيت(ع) را شفيع خود قرار مي دهد، از اين رو توسل به اهل بيت(ع) توسل به خدا است چرا اهل بيت(ع) معرف و شفيع كننده هستند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ابراز کرد: توسل به اهل بيت(ع) توسل به خداوند است و شرك نيست و خداوند در قرآن گاهي مثال مي زند و گاهي هم تشبيه مي كند تا مطلب را تفهيم كند و مي فرمايد انساني كه به غيرخدا متوسل مي شود و چشم اميد به آمريكا و كدخدا دارند تا مشكلات را حل كند راه را اشتباه رفته است.

وي افزود: انسان هايي كه به غير از خدا متوسل مي شوند دعايشان مستجاب نمي شود، اما آنهايي كه به خدا متوسل مي شوند از خداوند جواب مي گيرند.

امام جمعه موقت كاشان گفت: آيه 14 سوره رعد تكميل كننده مباحث قبلي است كه هيچ قدرتي بالاتر از قدرت خداوند نيست و انسان نبايد به غير از خدا متوسل شود و اميد به آمريكا و كدخدا داشته باشد كه هيچ دستاوردي برايش ندارد و اگر دستاوردي هم داشته باشد همراه با ذلت و خواري است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات