۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۷۶۳۵۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

آغاز به کار سی و یکمین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان در اهواز، ثبت نام بیش از ۱۰ کانون فرهنگی هنری در سامانه سجا، برگزاری جشن بزرگ قربان تا غدیر در شهرستان هفتکل و اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه شهید چمران در صیدون چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر چنانی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: سی و یکمین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های  کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، امروز شنبه 10 شهریور ماه در سینما بهمن اهواز آغاز به کار خواهد کرد.

چنانی افزود: این جشنواره پس از چند سال وقفه از 10 تا 10 شهریور ماه در سینما بهمن اهواز برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: امسال در سی و یکمین جشنواره بین ‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان در استان خوزستان 10 فیلم به نمایش در خواهد آمد که از این تعداد می ‌توان به  3 فیلم خارجی و 7 فیلم ایرانی اشاره کرد.

لازم به ذکر است، سی و یکمین جشنواره بین ‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان در استان خوزستان، امروز شنبه 10 شهریور ماه ساعت 18 با حضور کودکان و نوجوانان در سینما بهمن اهواز آغاز به کار خواهد کرد.

ثبت نام بیش از 10 کانون فرهنگی هنری در سامانه سجا

حمید بهداروندی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: این اداره دارای بیش از 40 کانون فرهنگی هنری دارای مجوز فعالیت است که از این تعداد که 26 کانون شهری و 15 کانون روستایی در حال فعالیت هستند و تاکنون بیش از ده کانون آنها در سامانه سجا ثبت نام شده‌ اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند اظهار داشت: از آنجایی که سرانه هر کانون به صورت مستقیم از مرکز به حساب کانون ‌ها واریز می‌ شود، طبق صحبت ‌های انجام شده با دبیرخانه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خوزستان واریزی سرانه به کانون‌ هایی اختصاص می‌ی ابد که کانون و اعضای خود را در سامانه سجا ثبت کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم ثبت ‌نام در سامانه هیچ گونه سرانه‌ ای به حساب کانون ‌ها واریز نخواهد شد؛ از این رو مدیران کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد می ‌توانند از طریق مراجعه به سایت بچه‌ های مسجد به نشانیwww.bachehaymasjed.ir   نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

برگزاری جشن بزرگ قربان تا غدیر در شهرستان هفتکل

احمدرضا زنگنه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هفتکل گفت: جشن بزرگ قربان تا غدیر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفتکل و با همکاری گروه هنری چکاوک  به مناسبت دهه ولایت و هفته دولت در شهرستان هفتکل به اجرا درآمد.

وی افزود: این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی فرماندار هفتکل، رضائیان شهردار شهرستان، و تنی چند از مسؤولان محلی و اقشار مختلف مردم در پارک شادی هفتکل با هدف ایجاد وحدت و یکدلی برگزار شد.

زنگنه بیان داشت: از جمله برنامه های اجرا شده در این جشن می ‌توان به اجرای موسیقی ترکی، مسابقه و نمایش طنز یک کلاغ چهل کلاغ به کارگردانی محمد پاسبان رئیس انجمن نمایش و موسیقی بختیاری اشاره کرد.

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه شهید چمران در صیدون

مهدی طرفی مسؤول بسیج دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه در بخش صیدون شهر باغملک درحال برگزاری است.

طرفی با بیان اینکه اردوی متمرکز جهادی دانشجویان دانشگاه دو بار در سال برگزار می ‌شود، خاطرنشان کرد: این اردوها 10 روزه و همه ساله در دو نوبت تابستان و زمستان برگزار می ‌شود.

وی  فعالیت‌ های دانشجویان در اردوی جهادی را عمرانی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، مشاوره خانواده و دامپزشکی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 80 دانشجوی دختر و پسر در اردوی تابستانه حضور دارند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات