۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۷۶۴۵۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

مسئله زکات به روال صحیح بازگشت/ زکات سلیقه‌ای در اسلام وجود ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه مسئله زکات در کمیته امداد چند سالی منحرف شده بود، گفت: خوشبختانه این مسئله به مسیر درست بازگشته؛ مصارف زکات باید بر اساس دستورات اسلام باشد نه بر اساس سلیقه افراد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست فعالان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه در روایات آمده دلیل تلف شدن مال، عدم انفاق و کمک‌رسانی به فقراست، گفت: تلف شدن مال، مسلمان و غیرمسلمان ندارد، پادشاه صعودی با تمام مخارجی که داشت در یمن شکست خورد.

ندادن زکات، قحطی به همراه دارد

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مشکلات مسلمانان با دادن زکات حل می‌شود، افزود: باید باور داشت که در تحصیل مال هم خدواند سهم دارد و باید به دست فقرا برسد؛ در آیات فراوانی آمده است که ندادن زکات، قحطی به همراه دارد.

مصارف زکات باید بر اساس دستورات اسلام باشد نه بر اساس سلیقه افراد!

وی با اشاره به اینکه تا فقیر در منطقه است زکات نباید در محل دیگری مصرف شود، اضافه کرد: مصارف زکات باید بر اساس دستورات اسلام باشد نه بر اساس سلیقه افراد!

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مسئله زکات در کمیته امداد امام خمینی چند سالی منحرف شده بود، ادامه داد: در گذشته این مسئله به صورت سلیقه‌ای بود  که خوشبختانه با اعتراض علما چند وقتی است که در مسیر درست قرار گرفته است؛ زکات باید دقیق و زیر نظر امام جمعه برای فقرا هزینه شود.

در قرآن 33 آیه در مورد زکات آمده است

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه آبرو، علم، شغل و غیره نیز زکات دارند، گفت: در قرآن 33 آیه در مورد زکات آمده است، مواظب باشید به این عمل الهی خدشه‌ای وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جواب سؤال بعضی مردم مبنی بر اینکه چرا کشورهای غیر مسلمان دچار عذاب نمی‌شوند، افزود: خداوند دین‌داران و مسلمانان را فوری عذاب می‌دهد اما مجازات کفار را به زمانی دیرتر و با عقوبت شدیدتر موکول می‌کند.

منبرهای ائمه جماعات در مسجدها باید قرآنی باشد

وی با اشاره به اینکه تبلیغات دین در کشور ضعیف است، ادامه داد: منبرهای ائمه جماعات در مسجدها باید قرآنی باشد، محور تمامی سخنان تاریخی، اخلاقی و سیاسی باید آیات و روایات معتبر باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز به نزدیک بودن ماه محرم اشاره کرد و اضافه کرد: در بعضی از مراسم عزاداری غذاهای زیادی اسراف می‌شود، اسراف از گناهان کبیره است.

کمبود امام جماعت در مدارس کشور به وضوح دیده می‌شود

وی با بیان اینکه کمبود امام جماعت در مدارس کشور به وضوح دیده می‌شود، گفت: ائمه جماعات ادارات موظف هستند در هفته یک روز را در مدارس حضور پیدا کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات