۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۷۳۴۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد؛

برگزاری همایش عاشوراییان در لرستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری همایش عاشوراییان در استان خبر داد و گفت: این همایش با هدف پرهیز از خرافه گویی و بهره مندی از سخنرانی سخنرانان در مراسم عزاداری برگزار می شود.
حجت الاسلام غلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در جمع خبرنگاران گفت: امروز 10 همایش طلایه‌داران تبلیغ در شهرستان‌های استان لرستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و فعالیت تبلیغی مبلغان در مناطق شهری و روستایی افزود: این همایش با هدف اطلاع‌ رسانی هر چه بیشتر به مبلغان، ارائه راهکارهای مناسب تبلیغ در مناطق مختلف استان و شناخت هر چه بیشتر مبلغان از محله‌های تبلیغ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

حجت الاسلام غلامی تبلیغ احکام نورانی اسلام، ایجاد خودباوری در بین جامعه به‌ ویژه جوانان و ترویج فرهنگ استفاده و خرید کالای ایرانی با عنوان حمایت از اشتغال و کار کارگر ایرانی را از دیگر اهداف برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در جمع مبلغان اعزامی عنوان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه 12 همایش سرپرست هیأت های مذهبی و رابطین فرهنگی و مداحان هیأت های استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش نیز فردا، 20 شهریور ماه جاری در راستای برپایی هر چه ‌بهتر مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری همایش عاشوراییان را تکیه ‌بر مراسمات سنتی، پرهیز از خرافه گویی مداحان، بهره‌ گیری از سخنرانان در طول دهه محرم، ترویج فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعات به‌ ویژه اقامه نماز ظهر عاشورا عنوان کرد.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی، رعایت زمان عزاداری برای عدم آزار همسایگان با رویکرد عزاداری سنتی از دیگر اولویت هایی است که در همایش عاشوراییان مطرح می شود.

وی بر ضرورت ایجاد امید بین هیأت های مذهبی و جلوگیری از یاس و ناامیدی مردم تأکید کرد و عنوان داشت: ایجاد روحیه خودباوری بین نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

گفتنی است، همایش عاشوراییان فردا، 20 شهریور ماه و با حضور مدیران استانی، سرپرست هیأت های مذهبی و رابطین فرهنگی هیأت ها در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار می‌شود./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات