۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۷۴۲۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بقای اسلام به نهضت امام حسین است

نماینده ولی فقیه در لرستان بقای اسلام را به نهضت حسینی دانست و گفت: رؤسای هیأت های مذهبی باید در جذب حداکثری نسل جوان به هیأت ها برنامه ریزی کنند و این قشر را در برابر آسیب های اجتماعی مصون سازند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در همایش «عاشوراییان» با حضور  مسؤولان هیأت های مذهبی استان که در سالن همایش‌ حوزه هنری لرستان برگزار شد، گفت: برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان پیوند زدن دل‌ها به اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه سوگواری بر حسین(ع) عامل اصلی تقرب به خدا و وسیله‌ای است که انسان به خدا توجه می‌کند، افزود: تقوای دل، نخستین ثمره عزاداری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه خداوند متعال نعمت خادمی امام حسین(ع) را به مسؤولان داده و این بزرگ ‌ترین مدال افتخار است، عنوان داشت: عزاداری امام حسین(ع) بزرگ ‌ترین شعائر الهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه روح هیأت های مذهبی عشق به پیامبر و آل پیامبر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نسل جوان در معرض آسیب های اجتماعی هستند، هیأت های مذهبی باید نسل جوان را جذب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به ثمرات عزاداری حسینی اظهار داشت: تقوای دل، نظم و برنامه ریزی و ایجاد تحول در زندگی افراد و اخلاص از ثمرات برپایی عزاداری حسینی است.

وی یادآور شد: در روایتی آمده است اگر کسی در عزای امام حسین(ع) بگرید یا بگریاند یا خودش را به حال گریه بزند بهشت بر او لازم می‌شود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بقای اسلام به نهضت امام حسین(ع) است، عنوان داشت: از دیگر شروط برپایی عزاداری ولایت است.

وی در پایان با اشاره به آیین گل مالی در عزاداری حسینی و پایان مراسم عزاداری در روز عاشورا همزمان با اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا بیان داشت: در آیین گل‌مالی جایگاه مسح سر گل‌‌ مالی نشود./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات