۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۷۷۷۱۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اشک بر امام حسین مایه شفاعت و رحمت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چشم گریان عاشورایی چشمه فیض الهی است، گفت: اشک بر امام حسین(ع) مایه شفاعت و رحمت است بنابراین آب این چشمه به خداوند وصل است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: خداوند مهربان دارای فیوضاتی است که از عالم الهیت و‌ ربوبیت خودش مانند باران بر سرزمین های آماده و‌ مستعد نازل می‌کند.

وی افزود: نزول این فیوضات که مانند باران در عالم ماده می‌بارد سبب می‌شود روییدنی‌های معنوی و شگفتی در وجود پاک بندگان واقعی ظهور کند. این یک بحث نظری نیست که بر قلم‌ها جاری و در صفحات نوشته شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تمام انسان‌ها می‌توانند به خداوند وفادار باشند، بیان داشت: یکی از آن چهره‌هایی که از فیوضات الهیه نصیب او شد شخصی بود که در دربار فرعون کار می‌کرد ولی به خداوند وفادار بود و خداوند در قرآن کریم از او با تعبیر مومن آل فرعون یاد می‌کند این مرد مانع کشته شدن سومین پیامبر الوالعزم شد.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه متقین در مسیر وفاداری به خدا اهل صبر و استقامت هستند، اظهار داشت: قیس کسی بود که قبل از عاشورا به شهادت رسید او عاشقانه، صادقانه و عاقلانه جان خود را در راه امام حسین(ع) نثار کرد و با افشا نکردن نامه حضرت جان بسیاری را نجات داد.

وی با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع)، گفت: حضرت در زیارت اربعین می‌فرمایند: امروز روز زیارت کسی است که خون خودش را در راه تو نثار کرد؛ این کلام امام به قدری عمیق است که عقل قادر نیست آن را به راحتی درک کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خون امام حسین(ع) زکات و یا انفاق نبود بلکه بذلی عظیم بود، عنوان کرد: امام حسین(ع) در قیام خود نیتی جز خداوند نداشتند حتی یاران ایشان نیز با انواع تهدیدها و پیشنهادات از سوی دشمنان در کمال وفاداری تنها خدا را می‌دیدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان‌های بی دین برخلاف متقین نسبت به تعهداتشان وفادار نیستند.

وی درباره عظمت و چایگاه گریه بر امام حسین(ع)، بیان کرد: امام علی(ع) خطاب به امام حسین(ع) فرمودند: حسین من کسی که در این دنیا برای تو‌ گریه کند، مومن است؛ بنابراین امام حسین(ع) ملاک مومن بودن است. در جای دیگر حضرت می‌فرمودند: حسین من تو باعث گریه هر مومنی هستی؛ عایشه به نقل از پیامبر(ص) بیان میکند: خداوند اشک بر امام حسین را از دوران جنین به مومن می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان اینکه چشم گریان چشمه فیض الهی است، خاطرنشان کرد: اشک بر امام حسین(ع) مایه شفاعت و رحمت است بنابراین آب این چشمه به خداوند وصل است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات