۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۷۹۹
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي:

مسؤولی که در خدمت به مردم کوتاهی کند مرتکب ظلم شده است

استاد حوزه علميه با بيان اين كه ظلم مراتب مختلفي دارد، گفت: بي شك اين بالاترين ظلم است كه كساني مايحتاج بچه هاي شيرخوار را احتكار كنند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در پنجمين شب مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در گلزار شهداي قم برگزار شد، به تبيين ادامه مباحث شاخصه هاي آزادگي پرداخت و گفت: دفاع از مظلوم يكي ديگر از شاخصه هاي انسان هاي آزاده است.

استاد حوزه علميه قم با بيان اين كه همه مذاهب مديون رشادت و شجاعت امام حسين(ع) هستند، اظهار داشت: اين كه از هر فرقه اي در لشكر امام حسين(ع) حضور داشتند حاكي از اين است كه اگر مقابله با ظلم وجود نداشت، هيچ مذهبي باقي نمي ماند.

وي با اشاره به ويژگي هاي شعرا و مداحان تراز اسلامي عنوان كرد: در روايات آمده است كه يك شاعر خوب كسي است كه داراي چهار ويژگي باشند كه آن ويژگي ها عبارتند از ايمان، عمل صالح، ذكر خدا و دفاع از مظلوم؛ بنابراين مداحان بايد مسائل روز جامعه و منطقه را بدانند تا از مظلومان دفاع كنند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با بيان اين كه ظلم مراتب مختلفي دارد، ابراز كرد: بدترين ظلم آن است كه انسان به افراد ضعيف ستم كند؛ بي شك اين بالاترين ظلم است كه كساني مايحتاج بچه هاي شيرخوار را احتكار كنند.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: اصلاً كاري به مذهب نداريم، آيا اين مطابق جوانمردي و آزادگي است كه افرادي در جامعه به احتكار، رباخواري، كم فروشي و گران فروشي بپردازند؟

وي با تأكيد بر اين كه كوتاهي در وظايف يكي از مصاديق ظلم است، بيان كرد: مسؤولان بدانند كه اگر كار مردم را راه نيندازند و در خدمت خود كوتاهي كنند، مرتكب ظلم شده اند.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به مظلوميت مردم يمن تصريح كرد: چندين هزار كودك در يمن در معرض تلف شدن هستند؛ به چه دليلي سه سال است كه عربستان به آنجا بمب مي ريزد؟ اصلاً با فرض این که قبول كنيم حكومت ها با هم مشكل دارند، باز هم جای این سؤال باقی است که اين بچه های مظلوم چه گناهي دارند؟

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: بر اساس روايات، در عالم دو روز وجود دارد، يك روز براي ظالم و يك روز براي مظلوم است و روز مظلوم به مراتب شديدتر از روز ظالم خواهد بود؛ بنابراين ظالمان عالم بدانند كه سرنوشت بدي در انتظارشان خواهد بود./٨٤١/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات