۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۸۸۸
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان:

دانشگاه تحمل جناح‌گرایی را ندارد

حجت‌الاسلام علیانسب گفت: جناح‌گرایی مانع رشد دانشگاه ها بوده و منجر به اختلال در استقلال رای دانشگاه ها می شود.
سیدحسین علیانسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدحسین علیانسب، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس این دانشگاه اظهار داشت: فعالیت سیاسی در دانشگاه از سوی دانشجویان امری طبیعی است اما نباید دانشگاه‌ها به سمت سیاسی‌کاری و جناح‌گرایی بروند.

وی با بیان این‌که گاه سیاسی‌کاری‌های صورت گرفته در فضای دانشگاهی وجهه علمی آموزش عالی را خدشه‌دار کرده است، گفت: دانشگاه تحمل جناح‌گرایی را ندارد؛ در یک کلام باید گفت؛ دانشگاه، دانشگاه است و مسوولان باید قبول کنند که تقدس فضای علمی نباید بابرخی نگرش‌های غلط از بین برود.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که جناح‌گرایی مانع رشد دانشگاه ها بوده و منجر به اختلال در استقلال رای دانشگاه ها می شود، خاطرنشان کرد: اگر استقلال دانشگاه زیرسوال برود، برای مسائل بیهوده و پوچ درگیر خواهیم شد که بنده در مقابل این کار خواهم ایستاد. 

وی از رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استن خواست تا منش دانشگاهی را بالاتر از هر موضوع دیگر مدنظر داشته باشد و افزود: در جمهوری اسلامی بعد از 40 سال باید به این نتیجه برسیم که کارهایمان فقط برای خدا و جلب رضایت خلق باشد، نگرش مادی در خدمت مانع تعالی خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیانسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت های مهم دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایشان فرموده‌اند؛ نقش آموزش و پرورش در کشور درجه یک است؛ اما متأسفانه شاهدیم برخی رویکردها با دانشگاه فرهنگیان متناسب نیست.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی افزود: همه دانشگاه‌ها به اعتبار رتبه‌بندی دارای اساتید درجه یک، دو و حتی سه و چهار هم هستند؛ که اگر قرار است، کوچ اساتید از طرف دولت به دانشگاه فرهنگیان صورت ‌گیرد، ابتدا مشخص کنند که کدام اساتید به این دانشگاه منتقل می‌شوند.

وی با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان زیربنای آموزش و پرورش کشور را طراحی می کند، تصریح کرد: برخی از اساتید توانایی جذب در دانشگاه موجود در شهرهای بزرگ کشور را نداشته و به ناچار در شهرستان‌ها جذب می‌شوند، اکنون همین افراد به این دانشگاه سوق داده می‌شوند که به هیچ عنوان شایسته اعتبار دانشگاه فرهنگیان نیست.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تلاش‌های رحیم بدری، رییس سابق و خانم باقری سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان قدردانی شد و خدیوی به عنوان رییس جدید این مرکز آموزش عالی در آذربایجان‌شرقی معرفی شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات