۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۷۸۳۸۶
استاد حوزه علمیه:

طمع، ثبات قدم و ايمان را نابود مي كند

حجت الاسلام فاتحی با اشاره به اينكه آفت طمع، ثبات قدم و ايمان را نابود مي كند، گفت: ريشه همه حقوق هاي نجومي، اختلاس ها، ضعف مديريت ها و كم كاري ها طمع است و طمع سبب نابودي ثبات قدم در دين می شود.
حجت الاسلام علي فاتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي فاتحي در مراسم عزاداري ظهر عاشورا كه از سوي نماينده ولي فقيه در كاشان در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزار شد، گفت: يكي از درس هاي عاشورا براي استقامت در دين در كنار ولي فقيه ماندن و حمايت از ولي فقيه است.  

وي افزود: امروز  اجراي فرامين و فرمايشات رهبر معظم انقلاب كه برخي مسؤولان به آن توجه لازم را ندارند همان استقامت در دين  و در كنار ولي فقيه ماندن است.

حجت الاسلام فاتحي با اشاره به اينكه بي توجهي به فرامين و فرمايشات رهبر معظم انقلاب مي تواندتاريخ را تكرار كند و ما را در رديف ابن ملجم ها قرار مي دهد، گفت: ابن ملجم و عبيدالله ابن عباس شخصيت هاي كوچكي نبودند اما به دليل عدم شناخت امام و نداشتن ثبات قدم  در دين نتوانستند در كنار امام زمان خود خود بمانند و منحرف شدند.

وي همچنين با اشاره سفارش امام خميني(ره) مبني بر خواندن وصيت نامه شهدا، افزود: كمال بي انصافي است كه اجازه بدهيم رهبر معظم انقلاب يك موضوعي را دو مرتبه مطرح كند و اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب طي سال هاي گذشته بارها بر اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد ملي تأكيد كرده است اما به آن بي توجهي شده است.

استاد حوزه علميه اظهار داشت: عملكرد مسؤولان نبايد به گونه اي باشد كه رهبر معظم انقلاب يك موضوع را چندين مرتبه تكرار كند و خود را هزينه كند، از اين رو بايد به فرمايشات رهبر معظم انقلاب توجه داشت تا برخي سوء استفاده نكنند.

حجت الاسلام فاتحي گفت: اگر مسؤولي به فرمايشات رهبري توجهي نداشته باشد جايگاه خود را از دست خواهد داد و مديون شهدا خواهد شد و فرداي قيامت بايد جوابگوي شهدا باشد.

وي افزود: برخي از رهبري و ولايت در ظاهر دفاع مي كنند اما در عمل خلف وعده كرده و بر خلاف فرامين رهبر انقلاب حركت مي كنند و اين افراد كساني هستند كه استقامت در دين ندارند.

استاد حوزه عليمه گفت: امام صادق(ع) در باره چگونگي رسيدن به ثبات قدم در دين مي فرمايد، آن چه ايمان را در وجود انسان نهادينه مي كند تا انسان به ثبات قدم برسد ورع و تقوا است و بي تقوايي و عدم ورع انسان را ورطه نابودي مي كشاند.

وي با اشاره به اينكه آفت طمع، ثبات قدم و ايمان را نابود مي كند، گفت: ريشه همه حقوق هاي نجومي، اختلاس ها، ضعف مديريت ها و كم كاري ها طمع است و طمع سبب نابودي ثبات قدم در دين می شود.

لازم به ذكر است، مراسم عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني همراه با نماز جماعت ظهر عاشورا همه ساله از سوی آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان و امام جمعه اين شهرستان با حضور عزداران حسيني در مسجد صادقيه اين شهرستان برگزارمي شود./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات