۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۷۹۶۲۵
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت وگو با رسا خبر داد؛

حمایت ویژه بسیج اساتید و نخبگان حوزه از پژوهش های مرتبط با نیازهای نظام

رییس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه های این سازمان در عرصه های آموزش، پژوهش و سیاست، از حمایت پایان نامه ها با موضوعات نظام و انقلاب اسلامی خبرداد.
حجت الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه علمیه دیدار مدیرعامل و مسئولان خبرگزاری رسا با معاون تبلیغ حوزه

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی رییس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس به برنامه های این سازمان در طول سال اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج اساتید حوزه علمیه قم برنامه هایی در عرصه پژوهش و عرصه آموزش و همین طور مباحث سیاسی و نیروی انسانی در طول سال دارد که فهرستی از آن را بیان می کنم.

وی با اشاره به برنامه های این سازمان در عرصه پژوهش عنوان کرد: ما اولا سعی می کنیم استعدادهای قوی پژوهشی حوزه را در عرصه های مختلف از جمله نیازهای نظام و انقلاب کشف کنیم و ثانیا فعالیت های پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی حوزه را به طرف نیازهای جمهوری اسلامی سوق بدهیم.

رییس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم بیان داشت: ما تلاش می کنیم پروژه ها و تحقیقاتی که در راستای نیازهای جمهوری اسلامی یا در راستای تبیین علوم انسانی از دیدگاه اسلام است را مورد حمایت قرار بدهیم و سال گذشته هم اعلام کردیم که آثار زیادی به دست ما رسید و چند اثر برتر را مورد تشویق قرار دادیم.

وی ابراز داشت: ما پایان نامه هایی را که با موضوعات مورد نیاز نظام و جامعه است حمایت می کنیم و با برخی رساله های علمی که مباحث تئوریک است و با کف جامعه فاصله دارد کاری نداریم، سازمان بسیج اساتید همچنین از پایان نامه هایی که در راستای شبهات دشمنان است، حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در ادامه با بیان این که سازمان بسیج اساتید در بخش پژوهش علاوه بر رساله های علمی از کتاب و تولیدات الکترونیکی که راستای نیازهای نظام و پاسخ به شبهات است نیز حمایت می کند، گفت در بخش آموزش نیز دو نوع کار داریم، نخست آموزش مبانی علوم سیاسی است که برای اساتید مقدمات در مدارس برگزار می شود، چون اساتید غالبا جوان هستند و به بحث های سیاسی و مباحث مبانی علم سیاست نیاز دارند تا در دراز مدت بتوانند مسائل سیاسی را شناخته و تجزیه و تحلیل کنند و رهنمود بدهند.

رییس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم عنوان کرد: نوع دیگر از کار علمی ما در بخش آموزش برگزاری هم اندیشی های اساتید در موضوع های مختلف است به این صورت که اساتید سطوح عالی و خارج در مورد یک موضوع به بحث و بررسی می نشینند و یک کارشناس اطراف آن را مشخص می کند و در نهایت خود اساتید بحث می کنند که این کار زمینه ساز فعالیت های پژوهشی می شود.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان بسیج اساتید در بخش سیاسی خاطرنشان کرد: در این بخش نخست اطلاع رسانی سیاسی به اساتید داریم که در همین راستا خبر نامه «نبأ» راه اندازی شده است که برای اساتید ارسال می شود و خبرهای مختلف موجود در نظام در عرصه ارتباطات بین الملل و خود حوزه و رویدادهای مربوط به آن در سطح نخبگانی و حوزه در اختیار اساتید قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به برگزاری همایش هایی به مناسبت های روز در حوزه به عنوان یکی دیگر از فعالیت های سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه خاطرنشان کرد: معاونت سیاسی ضمنا یک گروه رصد دارد که همگی غالبا اساتید برجسته حوزه هستند و همچنین هیأت های اندیشه ورز از اساتید حوزه هستند که هم اندیشی، فکر و برنامه ریزی های دقیقی برای این که بتوانند حملات دشمنان به دین و اسلام و انقلاب را کنترل کنند و نیروهایی تربیت کنند که توانایی رویارویی با دشمنان در عرصه فرهنگی را داشته باشند.

وی بیان داشت: در بخش منابع انسانی استعدادهای مختلف اساتید شناسایی و از آنها در عرصه های گوناگون استفاده می شود و اگر بدنه نظام نیاز داشت به سازمان های مربوطه اعلام می کنند و این سازمان ها در نهایت تصمیم گیری می کنند که از این افراد استفاده کنند.

رییس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که کارها شیب صعودی دارد، ابراز کرد: ما معتقدیم این سازمان می تواند از ظرفیت اساتید در جهت انقلابی ماندن حوزه استفاده کند همچنانکه امسال تابستان حدود 300 نفر از اساتید حوزه با خانواده های محترم شان در مشهد مقدس گرد هم آمدند که جلسه قوی بود و بزرگان حوزه آمدند و در جمع اساتید صحبت کردند؛ این جلسه نیز ثمرات خوبی داشت و ما امیدواریم همه این ها کمک کند تا حوزه علمیه، انقلابی بماند و راه های نفوذ دشمن بسته شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات