۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۹۸۱۰
حجت الاسلام گواهی مطرح کرد؛

حوزه‌های علمیه در امتداد دفاع مقدس باید جهادی عمومی در قالب جنگ نرم شکل دهند

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی توانسته بهره‌برداری‌های مناسب خود در دشمنی با ما را داشته باشد، افزود: در چنین شرایطی طلاب و جامعه روحانیت باید جهاد عمومی در سطح حوزه‌های علمیه شکل دهند.
 حجت الاسلام گواهی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قشر روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز حماسه دفاع مقدس نقش تأثیرگذاری داشتند، گفت: جامعه روحانیت با اینکه در دوران پهلوی مورد هجمه حاکمیت قرار داشت، رسالت خویش را به خوبی و با قدرت انجام می‌داد و جلودار نهضت‌های مردمی بود. در واقع طلاب حوزه‌های علمیه هر کدام در جایگاه خویش رهبران دینی جمع‌های خود بودند. در دوران دفاع مقدس نیز حضور جدی داشتند و مبلّغ پیام‌های امام(ره) و نیز سردمداران حرکت‌های فرهنگی در جبهه‌های نبرد بودند. ضمن اینکه در عملیات‌های نظامی حضور فعال داشتند تا جایی که بر اساس آمار،تعداد شهدای روحانی بیش از 3417 نفر بوده است. 

وی با بیان اینکه روحانیت در صحنه دفاع مقدس عاملی برای آرامش رزمندگان اسلام بودند، افزود: امروز نیز وظیفه روحانیت سنگین‌تر از گذشته است و باید پناهگاه مردم در سختی‌ها باشند. دشمنان در دوران دفاع مقدس در قالب جنگ نظامی وارد شدند، اما در این سالیان اخیر در قالب جنگ نرم وارد نبرد با ما شده است، نبردی که به مراتب شدیدتر از جنگ نظامی است. متأسفانه از این طریق توانسته صدمات زیادی بر فرهنگ عمومی جامعه به خصوص قشر جوان و نوجوان جامعه وارد کند. 

حجت‌الاسلام گواهی فضای مجازی را مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن معرفی کرد و گفت: اکنون فضای مجازی ابزاری برای قدرت‌نمایی است و دشمن از این طریق توانسته بهره‌برداری‌های مناسب خود در دشمنی با ما را داشته باشد. در چنین شرایطی طلاب و جامعه روحانیت باید ورود جدی‌تر به این عرصه داشته باشند که الحمدلله حضور فعالی در این عرصه‌ها تاکنون داشته‌اند. در واقع باید یک جهاد عمومی در سطح حوزه‌های علمیه در راستای رفع شبهات دینی و نیز تولید و عرضه محتوا به جامعه شکل بگیرد. بنابراین امروز دفاع مقدس ما در قالب جنگ نرم است. /۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: تسنیم

ارسال نظرات