۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۵۷۹۹۵۲
حجت‌الاسلام هدایتی:

مدیریت و نقش‌آفرینی حضرت زینب سبب تثبیت عاشورا شد

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: نقش حضرت زینب (س) در عاشورا بسیار مهم و تأثیرگذار بود؛ به‌گونه‌ای که اگر مسائل عاشورا را مدیریت نمی‌کردند عاشورایی وجود نداشت.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، شامگاه امروز در مراسم عزاداری دهه دوم محرم، اظهار کرد: در عاشورا و محرم سال 61 هجری وقایع مهمی رخ داد که می‌توان از این وقایع درس‌های مهمی را برای زندگی فردی و اجتماعی گرفت.

وی افزود: انتخاب الگوی مناسب برای جهت‌دهی به زندگی فردی و اجتماعی یکی از مسائل مهمی است که جوامع امروز با آن روبه‌رو هستند؛ اما جامعه اسلامی با برخورداری از الگوهای برتر زندگی در همه جوانب، موفق‌تر از سایر نظام‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: تربیت فرزند و الگوی رفتاری با همسر ازجمله درس‌هایی است که می‌توان از حضرت زینب (س) گرفت.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد تصریح کرد: تبعیت از امام یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است؛ به‌گونه‌ای که در تاریخ آمده که در خیلی از موارد خود را سپر قرار داده تا امام خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت حضرت زینب (س) نبود عاشورایی وجود نداشت، افزود: نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا نقشی مهم بود و سبب تثبیت عاشورا در تاریخ شد.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: نقش حضرت زینب (س) در عاشورا بسیار مهم و تأثیرگذار بود به‌گونه‌ای که اگر مسائل عاشورا را مدیریت نمی‌کردند عاشورایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: آن حضرت در زندگی خود شخصیت‌هایی را پرورش داد که در جهان تأثیرگذار بوده و هر کدام منشأ خدمات ارزشمندی شدند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات