۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۸۰۶۶۸
نوبخت:

درآمدی از افزايش نرخ ارز نصيب دولت نشد

‌ریيس سازمان برنامه و بودجه كشور تأکید کرد: ما ارز دولتی را برای تامين كالاهای اساسي با ارز ۴۲۰۰ تومان صرف می كنيم و اين ارزها در بازار ثانويه و بازار آزاد عرضه نمی شود.
نوبخت

‌به گزارش خبرگزاری رسا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه كشور در نشستی با رییس و اعضای اتاق بازرگانی ایران، بعد از شنیدن نظرات فعالان اقتصادی گفت: در بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ از تمام نقطه‌نظرات اعضای اتاق بازرگانی ایران و بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغال بهره‌مند می‌شویم تا به یك توافق و تفاهم نهایی بین دولت و بخش خصوصی دست یابیم.

نوبخت تاكید كرد: دو بسته در مورد بنگاه‌های تولیدی و پیمانكاران هنوز بخشنامه نشده و بعد از توافق با بخش خصوصی این بخش نامه‌ها را ابلاغ می‌كنیم.

وی با ارایه گزارشی رسمی از خزانه‌داری كل كشور در خصوص اینكه گفته می‌شود دولت درآمدهای فراوانی از مابه‌التفاوت قیمت نرخ ارز در ماه‌های اخیر به دست آورده است اظهار كرد: در شش ماهه نخست امسال، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سه منبع مالیات، فروش نفت و فروش اوراق كسب كرده‌ایم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است اما در مقایسه با ارقام مصوب هنوز عقب هستیم و درآمد كلانی از فروش ارز كسب نكرده‌ایم. 

نوبخت در انتها آمادگی خود را برای برگزاری جلسه‌ای دیگر با اعضای اتاق بازرگانی ایران اعلام كرد. 

رییس سازمان برنامه و بودجه كشور تصریح كرد: ما ارز دولتی را برای تامین كالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومان صرف می‌كنیم و این ارزها در بازار ثانویه و بازار آزاد عرضه نمی‌شود.

تشكیل كارگروه ویژه اتاق بازرگانی و وزارت كشور برای توسعه متوازن منطقه‌ای

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، ‌معادن و كشاورزی‌ ایران نیز در این نشست از ارسال طرحی به دولت از سوی اتاق بازرگانی ایران خبر داد و گفت: آخرین اقدامی كه در رابطه با تامین كالاهای اساسی از سوی اتاق ایران پیشنهاد شده در دولت مصوب شده است و در این رابطه باید به این نكته توجه داشت كه افراد بهره مند از كالاهای اساسی بهره مند می شوند كه ارز ۴۲۰۰ تومانی می گیرند، پس باید نقطه هدف فقط اقشار آسیب پذیر باشند و در این رابطه پیشنهادی مطرح شده كه امروز و فردا به دولت ارایه می شود.

وی در خصوص بحث توازن منطقه‌ای گفت: تجربه كشورهای فدرال و توسعه یافته نشان می‌دهد كه مساله منطقه بندی در توسعه و نگاه جدی به توسعه متوازن در دستور كار قرار گرفته است كه بر این اساس بررسی و مطالعه اتاق ایران كه به وزارت كشور ارایه شده است، نشان داده می‌توان با یك سری برنامه، توسعه متوازن را در دستور كار قرار داد. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، ‌معادن و كشاورزی ایران اضافه كرد: كارگروه ویژه اتاق بازرگانی و وزارت كشور تشكیل شود تا حاصل این مطالعات چندین و چند ساله را حل و فصل كند./۸۴۱/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات