۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۰۷۰۳
دبير جامعه روحانيت كاشان:

حركت در مسير دينداري حركت برای خدا است

دبير جامعه روحانيت كاشان با تأكيد بر اينكه حركت در مسير دينداري حركت در مسير خدا است، گفت: اگر در مسير حق كه مسير خير الامور است حركت كنيم براي كوچكترين كارمان نيز ثواب منظور خواهد شد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل دوشنبه شب در مسجد امام خميني(ره) در تفسير آيه 119 سوره توبه، گفت: آيه همراه با سه واژه ايمان و تقوا و صداقت است، ‹‹يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ›› مومنين تقوا پيشه كنيد با راستگويان همراه باشيد.

وي افزود: از بين سه واژه ايمان، تقوا و صداقت تأكيد بر واژه صداقت است و اگر از مومنين مي خواهد تقوا داشته باشند و راستگو باشند به اين معني است كه ايمان و تقوا مقدمه صداقت است.

وي از راستگويي در زبان و در نوشتار و در عمل به عنوان يكي از مهمترين نشانه هاي ايمان و تقوا نام برد و ادامه داد: انسان هم بايد زبانش راستگو باشد، هم قلم او حققيت را بنويسد و هم رفتارصادقانه و به دور از رياكاري و دروغ داشته باشد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه اگر همه گناهان در صندوقچه اي گذاشته شود كليد آن دروغ است، گفت: انسان دروغگو به مروز هر گناهي را مرتكب خواهد شد و براي اينكه دروغ خود را توجيه كند از عنوان دروغ مصلحتي استفاده خواهد كرد.

به گفته وي برخي براي كسب آراي مردم و يا رفع مشكل خود متوسل به دروغ مي شوند و امروز در كشور ايران دروغ يك مسأله شايع و رواج يافته است.

دبير جامعه روحانيت كاشان به برخي راهكارهاي جلوگيري از دروغ ديگران اشاره كرد و افزود: برخي اوقات رفتار برخي انسانها سبب دروغ گفتن برخي ديگر مي شود، از اين رو  دروغ گفتن كودكان ناشي از رفتارهاي پدر و مادر در خانه است.

وي افزود: كسي مدعي داشتن ايمان و تقوا است از دروغ پرهيز و خودداري مي كند اما اگر نتوانست خود را كنترل كند و مرتكب دروغ شد نشانه بي تقوايي انسان است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آيه 120 سوريه توبه مي فرمايد، مسلمانان در جنگ نبايد از دستورات پيامبراكرم(ص) تخلف كنند چرا كه آنها وظيفه دارند خود را سپر بلاي پيامبر همانگونه كه در عاشورا قبل از به ميدان رفتن و شهادت امام حسين ابتدا ياران حضرت به شهادت رسيدند و خود را سپر امام حسين(ع) كردند.

وي با اشاره به اينكه مسلمانان بايد سپر بلاي مقامات بالاتر باشند، افزود: شهادت ياران امام حسين(ع) قبل از شهادت حضرت اين پيام را براي ما دارد كه در سلسله مراتب، رده هاي پايين تر بايد سپر بلاي مراتب بالاتر از خود باشند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: هرگونه گرسنگي و تشنگي، خستگي و بيماري و ضررمالي و جاني در مسير تبعيت از پيامبراكرم(ص) براي مسلمانان يك عمل صالح منظور مي شود.

وي افزود: هركس در مسير پيامبر قرار گرفت و از پيامبر دفاع كرد از مسير افلاك دفاع كرده است و تحمل هرگونه سختي در طريق و مسير و فرهنگ و مكتب پيامبر براي ثواب منظور خواهد شد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه هركس در راه احياي مكتب پيامبر تلاش كند نفس او نيز ثواب خواهد داشت، يادآور شد: امروز نيز  هركس در راه زيارت امام حسين(ع) گام بردارد نفس كشيدن و گرسنگي و تشنگي و خستگي او ثواب دارد چرا كه همين حضور است كه مكتب پيامبر را احيا مي كند.

وي ادامه داد: مهم اين است كه عمر گرانمايه انسان در چه راهي هزينه شود، اگر بهترين خانه و مركب و امكانات را داشته باشيد اما كاري به مكتب پيامبر نداشته باشيد عمر خود خود را تلف كرده و هيچ دستاوردي نخواهد داشت اما كسي كه در مسير احياي مكتب پيامبراكرم(ص) حركت كند ارزش دارد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: كسي که دست بيعت با ائمه اطهار(ع) مي دهد و در مسير آنها حركت مي كند مشكلات زيادي راهم بايد در اين راه تحمل كند و اگر كسي ادعا كند در مكتب پيامبراكرم(‌ص) و اميرمومنان(ع) و اسلام است اما هيچگونه مشكلي نداشته باشد مشخص مي شود در مسير آنها قرار ندارد.

وي افزود: مسير پيامبر و ائمه اطهار(ع) و اسلام مسير راحتي نيست و داراي مشكلات زيادي است و اگر تاريخ  اسلام را از صدر اسلام تا  زمان غيب و ظهور امام زمان (عج) مطالعه كنيد نمي توانيد هيچ دوره و هيچ شيعه خالصي را پيدا كنيد كه بدون مشكلات باشد.

حجت الاسلام شاه فضل با تأكيد بر اينكه حركت در مسير دينداري حركت در مسير خدا است، افزود: بايد ديد انسان در مسير اسلام است يا در مسير كفر است، از اين رو اگر در مسير حق كه خير الامور است حركت كنيم براي كوچكترين كار انسان نيز ثواب منظور مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات