۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۸۱۱۹۶
مداح اهل‌بیت:

هنر یکی از مؤثرترین و بهترین ابزارهای نشر فرهنگ دینی است

مطیعی با بیان این‌که ابزار هنر یکی از مؤثرترین ابزارهای نشر فرهنگ دینی است، گفت: با توجه به نقش جلسات مذهبی و ظرفیت آن در توسعه فرهنگ دینی در ابعاد جهانی، بایستی با استفاده از فضای رسانه‌ای، جلسات مذهبی ایران را در سراسر جهان منتشر کرد.
میثم مطیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میثم مطیعی مداح اهل بیت در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که امروز در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این‌که امروز محدودیت و مرزی در عرصه تبلیغ وجود ندارد، اظهار داشت: بدون شک فعالیت‌های تبلیغی انجام شده در کشور، محدود به مرزهای ما نمی‌شود.

این مداح اهل‌بیت(ع) ابزار هنر را یکی از مؤثرترین و بهترین ابزارهای نشر فرهنگ دینی توصیف و بیان کرد: با توجه به نقش جلسات مذهبی و ظرفیت آن در توسعه فرهنگ دینی در ابعاد جهانی، بایستی با استفاده از فضای رسانه‌ای، جلسات مذهبی ایران را در سراسر جهان منتشر و منعکس کرد.

وی با بیان این که زائران اربعین باید با یکدیگر ارتباط منسجم داشته باشند، گفت: در مراسم حج چند میلیون مسلمان، کنار هم طواف می‌کنند، اما هیچ‌گونه نزدیکی بین دل‌های آنها وجود ندارد و دولت عربستان سعودی نیز از ارتباط بین زائران ایرانی با دیگران هراس داشته و ایرانی‌ها را متهم به ارتباط گیری می کنند.

مطیعی با تأکید بر تشکیل اتاق‌فکر در ایران برای مراسم اربعین بیان کرد: در صورتی که چنین نهادی ایجاد نشود، در آینده با مشکل مواجه شده و در ارتباطات با خلل مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به ابعاد اربعین بیان کرد: اشعار متعددی درباره حرم، عَلُم و امثال آن سروده و خوانده شده، اما بایستی به موضوع زیارت که یکی از ابعاد مکتب اهل بیت(ع) است، توجه شود و از ظرفیت دستگاه حسینی در جهت نشر معارف دینی بهره برد.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان این‌که اشعار سروده‌ها نباید محدود به حوزه زبان فارسی باشد، گفت: بایستی از دیگر شیعیان برای حضور در خیمه عزاداری حضرت دعوت کرده و آثار برای آنها تولید شود.

وی با اشاره به اهمیت مهدویت و اربعین بیان کرد: برای جلوگیری از جریان‌های خاص انحرافی و به دست گرفتن راهپیمایی اربعین توسط آنها، بایستی هشیار بود و مانع پیوند آنها با مسأله مهدویت شد.

مطیعی تأکید کرد: در اربعین وحدت دو ملت ایران و عراق باید به عنوان اولویت در عرصه وحدت ملیتی قرار گیرد، فضایی که در اثر بدبین کردن دو ملت ایرانی و عراقی‌ نسبت به یکدیگر ایجاد شده است را می‌توان با فعالیت‌ رسانه‌ای از بین برد و محبت ،ارتباط وهمدلی را جایگزین آن کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در جهت ناامید کردن  مردم در عرصه‌ اقتصادی بیان کرد: دشمنان در عرصه اربعین نیز به دنبال تحریف و ناامیدکردن آن است.

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: در مراسم اربعین بایستی زوار غیر ایرانی را به واسطه تبلیغات، محتوا و فعالیت‌های هدفمند فرهنگی تأمین فرهنگی کرد، فضای زبانی اردو، زبان مهمی است که می توان روی آن کار کرد و با مشارکت زائران اردوزبان در این برنامه‌ها، دامنه آن را گسترش داد./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات