۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۸۱۲۱۹
حجت الاسلام حائری زاده:

اجتماع عظیم اربعین بی‌نظیرترین گردهمایی جهان است

استاد حوزه علمیه اجتماع عظیم اربعین را بی‌نظیرترین گردهمایی جهان بیان کرد و گفت: در این گردهمایی ۲۵ میلیون زائر حسینی با شعار «لبیک یاحسین» مسیر نجف تا کربلا را می‌پیمایند.
حجت الاسلام حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران، گفت: اسارت خاندان اهل بیت(ع) درس‌های زیادی در بر دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: غیرت نخستین درسی است که می‌توان از اسارت خاندان عصمت و طهارت کسب کرد. مراد از غیرت تغییر و واکنش نشان دادن در برابر اموری است که انسان نسبت به آن‌ها حساسیت دارد.

این استاد حوزه علمیه درباره غیرت ملی، ابراز کرد: کسی غیرت ملی دارد که نسبت به خاک و وطنش غیرت داشته باشد برای مثال کسی که در خارج از کشور تحصیل می‌کند و بعد از اتمام تحصیلات برای خدمت به میهن باز می‌گردد، غیرت ملی دارد.

حجت الاسلام حائری زاده با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به ناموس خود غیرت داشته باشد، اظهار داشت: انسان با غیرت حدود محرم و نامحرمی را رعایت می‌کند، امروز با هجمه‌های فرهنگی دشمنان زنانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند در اصل جهاد زینبی انجام می‌دهند.

وی غیرت دینی را از دیگر مصادیق غیرت دانست و گفت: غیرت دینی مرزبانی از حریم دین الهی است انسان با غیرت در برابر شبهه افکنی دشمنان بی تفاوت نمی‌ماند و اجازه نمی‌دهد کسی به دینش جسارت کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان با غیرت بدون آن که به مقدسات دیگران توهین کند آنان را به تشیع دعوت می‌کند برای مثال پرتاب موشک نقطه زن و انهدام مرکز تکفیری‌ها بیانگر غیرت دینی است.

حجت الاسلام حائری زاده اضافه کرد: مرتد اعلام کردن سلمان رشدی توسط امام راحل نیز بیانگر غیرت دینی ایشان بود. امام حسین(ع) نیز غیرت دینی داشتند که توانستند دشمن را مفتضح کنند.

وی نماز را دومین درس عاشورا و اسارت خاندان عصمت و طهارت بیان کرد و گفت: شهدای کربلا در روز عاشورا و در سخت‌ترین شرایط نماز اول وقت را اقامه کردند و حضرت زینب(س) نیز بعد از واقعه عاشورا نماز شب خود را ترک نکردند.

استاد حوزه علمیه سومین درس عاشورا و اسارت خاندان عصمت و طهارت را رعایت حلال و حرام الهی دانست و اظهار داشت: اسرای کربلا در مقابل دشمن با صلابت و قاطعیت رفتار کردند. در برابر دشمنان نباید با روحیه سازش و تسلیم رفتار کرد چرا که عاقبت این گونه رفتار چیزی جز ذلیل شدن نیست.

حجت الاسلام حائری زاده درباره پیاده روی اربعین، گفت: اجتماع عظیم اربعین بی‌نظیرترین گردهمایی جهان است که 25 میلیون زائر حسینی با شعار «لبیک یاحسین» این راه را می‌پیمایند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات