۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۸۱۴۵۱
با سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

یادواره ۳۰۰ شهید عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

یادواره ۳۰۰ شهید عشایری استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان ارشد استان و با سخنرانی، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، یادواره شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان ارشد استان و با سخنرانی، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان سخنران اصلی این یادواره بود در جمع عشایر و مردم ولایتمدار استان، با بیان اینکه خانواده شهدا حق بزرگی به گردن مردم ایران دارند، اظهار کرد: صیانت از راه شهدا وظیفه ای همگانی است و همه نسبت به حراست از راه شهدا مسؤول هستیم.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل عشایر غیور در پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همه شهدا یک هدف مشخص داشتند و آن پاسداری از اسلام و ارزش های اسلامی بود که الحق با اهدای خون خود توانستند حافظان خوبی برای دین باشند.

رضایی با بیان اینکه با شکل گیری انقلاب، عشایر ثابت کرده اند که در خط مقدم صیانت از کیان ایران اسلامی قرار دارند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم کرده اند، افزود: شمار شهدای عشایر کشور به بیش از یک هزار شهید می رسد که این در جای خود بی سابقه است و نشان از غیرتمندی و دلاورمردی آنها دارد.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای این استان در سه سال گذشته تصریح کرد: گرامی داشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تک تک افراد جامعه است.

وی با اشاره به این جمله تاریخی حضرت امام(ره) که فرمودند: «عشایر ذخایر انقلابند»، اظهار کرد: عشایر نشان داده اند همیشه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده اند و هر زمانی نیاز بوده در میدان عمل خود را به خوبی نشان داده اند.

امام جمعه شهرکرد به نقش عشایر در تولید ملی اشاره کرد و ادامه داد: عشایر پیشگامان عرصه کار و تلاش و جهاد هستند و الحق نقشی اساسی در رشد و پویایی همه جانبه کشور داشته و دارند.

سردار علی ‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی ‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این یادواره با بیان اینکه تاکنون 300 شهید عشایری در استان شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری شده است، گفت: مردم استان نشان داده اند همیشه در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی بوده اند و همچنان دفاع از ارزش های اسلامی را رسالت اصلی خود می دانند.

گفتنی است اجرای مراسم نوحه خوانی و سینه زنی و همچنین تجلیل از مقام شامخ خانواده شهیدان مدافع حرم پایان بخش این یادواره باشکوه بود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات