۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۱۸۰۷
گزارش رسا؛

برداشت‎های مغرضانه رسانه‎های معاند از بیانات مقام معظم رهبری

رسانه های مختلف کشورهای نظیر آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات در جهت سیاست های کشورهای استکباری برداشت های مغرضانه ای از بیانات مقام معظم رهبر دارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، برخی از رسانه های عرب زبان کشورهای همچون آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات بارها دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اسلامی طی پوشش خبری، گزارش و اخباری که منتشر می کنند، به اثبات رسانده اند. برای نمونه ای از این دشمنی به شیوه پوشش خبری بیانات پنجشنبه 12 مهر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در همایش ده ها هزار نفری بسیجیان را تقدیم خوانندگان عزیز می کنیم تا با عمق اقدامات مغرضانه آنان آشنا شوند.

العربیه

شبکه ماهواره ای العربیه وابسته به خاندان رژیم آل‎ سعود، مدعی شد که رهبر انقلاب اسلامی به تاثیرگذاری تحریم های آمریکا، فشارهای اقتصادی و معیشتی اقرار کرده است.

مطالبی ادعایی که شبکه ماهواره ای العربیه از قول حضرت آیت الله خامنه ای نوشته، به شرح ذیل است:

شخصیت های که به گفت وگو دعوت می کنند، مزدور هستند و کسانی که در داخل این گونه مسائل را ترویج می دهند، خائن هستند.

آمریکا خواهان تسلیم مردم ایران در برابر آنهاست اما این اتفاق نخواهد افتاد و کسانی که نسخه‌ی تسلیم در مقابل آمریکا می‌نویسد، مرد این میدان ها نیست.

فشارهای آمریکا در دو مرحله جنگ رسانه ای و نرم است و تصویری که می خواهند از ایران به نمایش بگذارند به شدت مخدوش است.

دانستم که رییس جمهور آمریکا به برخی از مسؤولان اروپایی گفته است که نظام ایران تا 3 ماه دیگر به پایان می رسد.

العربیه در بخش دیگر این خبر نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران مجدد بسیج را به آتش به اختیار بودند، دعوت کرد. آتش به اختیار یک اصطلاح نظامی است که به بسیج این اجازه را می دهد که با مخالفان نظام  به شدت برخورد و آنان را بازداشت، شکنجه، آزادی بیان را نقض و تظاهرات های مسالمت آمیز را قلع و قمع کند.

الجزیره

شبکه ماهواره ای الجزیره وابسته به حکومت قطر مطالب زیر را به عنوان بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران منتشر کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران نسبت به مشکلات اقتصادی موجود در کشورش اقرار و بر تاثیر گذاری تحریم های آمریکا تاکید کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کرد که دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این جمع‌بندی برساند که در کشور بن‌بست است و هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا وجود ندارد. کسانی که در داخل، این فکر را ترویج می‌کنند، در حال انجام دادن بزرگ‌ترین خیانت در حق کشور و ملت هستند.

البته ما مشکلات اقتصادی داریم و یکی از مشکلات اقتصادی ما اتکا به نفت بودن است. عده‌ای در تلاش برای القای این تفکر به جوانان هستند که هیچ راه‌حلی جز پناه بردن به دشمن وجود ندارد.

آمریکا درپی ضربه زدن به نیروهای امنیتی ایران به ویژه تعطیلی برنامه موشکی و حضور در منطقه است. واشنگتن سیلی دیگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از این کشور خواهد خورد.

رویترز

رویترز انگلیس نیز به پخش زیر از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد.

ایران به دلیل تحریم های آمریکا و شرایط بد اقتصادی، دوران حساسی را می گذراند.

وضعیت مردم، منطقه و جهان به ویژه ایران حساس است. حساس به معنی اینکه مشکلات و فشارهای مختلفی بر بخش عمده ای از کشور سایه انداخته است.

به فضل الهی همه فشارهای آمریکا را عقب خواهیم راند و آمریکا شکست دیگری از ایران خواهد خورد.

اسکای نیوز

اسکای نیوز همسو با سایر خبرگزاری و رسانه های معاند با ایران در رابطه با بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران نوشت: پس از عدم تعهد ایران به برجام و اجرای سیاست های در راستای بی ثباتی در منطقه، حکومت ایران به افزایش مشکلات و فشارها علیه خود در داخل کشور اعتراف کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای شرایط ایران را به علت فشارهای آمریکا و تحریم های اقتصادی حساس دانست و اظهار داشت: مردم ایران شکست را نمی پذیرند.

بی بی سی عربی

بی بی سی عربی نیز در این رابطه نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای به تاثیرگذاری فشارهای ایران  علیه این کشور اقرار کرد و  این فشارها را ضعیف برشمرد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که مردم ایران، فشارهای آمریکا را شکست خواهند داد.

جمع بندی

رسانه های معاند که با شیوه های مختلف به دروغ پردازی و پنهان کردن واقعیت ها علیه جمهوری اسلامی ایران شهرت دارند به وضوح این مطلب در پوشش خبری بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی ایران در جمع بسیجیان قابل اثبات است. آنان حقیقت را با دروغ و اوهام خود مخلوط کرده و به اسم حضرت آیت الله خامنه ای به پوشش گسترده آن می پردازند.

نکته بعدی در خط حمله برابر آنهاست که به طور برابر یک نوع خط خبری را پیگیری و پوشش می دهند و این مطلب نشان دهنده هم پیمانی و همدستی رسانه های کشورهای نظیر عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا برای ضربه زدن به ایران است.

هیچ گاه فراموش نمی کنیم که این رسانه های معاند با قلم و اخبار خود چگونه جای مجرم و قربانی را عوض می کنند و با حمایت از جریان تروریستی و تکفیری داعش دست های خود را به خون مردم مظلوم و بی دفاع سوریه و عراق آغشته کرده اند.

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات