۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۸۲۰۵۱
آیت الله اعرافی:

پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب ملت ایران را پیروز خواهد کرد| عاقبت غربگرایی تحقیر و ذلت است

امام جمعه قم عاقبت غربگرایی را تحقیر و ذلت دانست و گفت: عربده های امروز دشمنان ظاهری است و باید بدانیم ایستادگی و پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب ما را پیروز خواهد کرد.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به شرایط امروز کشور و وظایف مردم و مسؤولان گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب با هجمه های سنگین سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی روبه رو هستیم.

وی افزود: این هجمه ها با تحلیل درست رهبر انقلاب منفعلانه است و نباید ما را از صحنه خارج کند، این هجمه ها در اثر ماندگاری 40 ساله انقلاب اسلامی و پیشرفت امواج طوفنده انقلاب در عرصه بین الملل است، دشمن با تمام قوا آمده است، بحران ناامید کننده نداریم اما چالشی وجود دارد که ملت و مسؤولان در کنار هم باید با مشکلات مقابله کنند.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر مهم شمردن صیانت از اقتدار انقلابی و اسلامی اظهار داشت: ارکان صیانت هم ایمان، وحدت و انسجام است و هم شامل قدرت موشکی و صنایع دفاعی می شود، عناصر اقتدار باید با تمام قوا حفظ و تقویت شود؛ وحدت و همگرایی و رعایت مصالح کشور در پرتو هدایت های رهبر معظم انقلاب باید در دستور کار دولت و ملت باشد.

وی خواستار توجه بیشتر مسؤولان به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی شد و ادامه داد: باید به نیروی داخلی خود تکیه کرده و اعتماد به آمریکا و حتی اروپا نداشته باشیم، نگاه مسؤولان نباید به خارج باشد و در برنامه ریزی ها و جهت گیری ها باید حس استقلال، اعتماد به نفس و روح انقلابی خود را حفظ کنیم.

آیت الله اعرافی با بیان این که مجلس در مصوباتی که مربوط به اسناد است باید این روح انقلابی را رعایت کند، ابراز داشت: شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت، هیأت دولت، قوای سه گانه، نهادهای کشور و ملت همه باید در پرتور رهنمودهای رهبری حرکت کنند، باید بدانیم ایستادگی و پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب ما را پیروز خواهد کرد.

وی عنوان کرد: نباید در برابر دشمن ضعف داشته باشیم، دشمن امروز به ظاهر عربده می کشد و تندی نشان می دهد اما در دل آن ها رعبی از مقاومت، سپاه و نیروهای مسلح وجود دارد که این وحشت خواهند ماند و به فضل الهی دشمنان ملت شکست خواهند خورد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در این سختی ها همه باید همکاری کنیم، در زمینه کنترل قیمت ها، رعایت حال اقشار نیازمند، مبارزه با فساد، تبعیض، حقوق های بیجا و رانت ها همه باید همکاری کنند، قوای سه گانه باید بیش از گذشته در صحنه باشند، رهبر انقلاب در جلسه ای چند ساعته با رؤسای قوا رهنمودهای مهمی را فرمودند که برآمده از نگاه تخصصی، راهبردی و کارشناسی است و با رعایت آن ها از همه مشکلات می توان عبور کرد.

وی اضافه کرد: توصیه های مراجع و حوزه به سود جامعه اسلامی و مسؤولان است، مراجع درباره اسناد، موافقت نامه ها و مسائل و مشکلات مردم مواضع بسیار شفاف، روشن و راهگشا داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به پیش رو بودن حماسه بزرگ اربعین گفت: این حرکت با عظمت باید با شکوه تر برگزار شود، اربعین حماسه بزرگ معنوی و ایمانی بی نظیر در جهان است و افراد از همه ادیان و مذاهب حضور پیدا می کنند و برنامه به وسیله خود مردم هدایت می شود.

وی افزود: جمعیت بی نظیر جهانی در این راهپیمایی بزرگ حضور پیدا می کنند که امری بسیار مهم است و همه با رعایت قوانین باید در بزرگداشت حماسه تلاش کنند، بابت کاهش قیمت ها تشکر می کنیم چرا که باید راه را برای حضور هر چه بیشتر مردم از ایران و جهان باز کرد، همچنین از مرجعیت، ملت و دولت عراق هم باید تشکر کرد.

امام جمعه قم با بیان این که روابط ایران و عراق باید استوار و محکم باشد، اظهار داشت: دشمن وارد شده تا این روابط استوار را مخدوش کند در حالی که این روابط باید محکم تر از گذشته باشد، مسؤولان جدید عراق باید عمق استراتژیک روابط و ارزش آن بری استقلال کشورها را بشناسند.

وی ادامه داد: ان شاءالله امت اسلامی از حماسه بزرگ اربعین در ابعاد معنوی و ایمانی بهره مند شود، در زیارت اربعین با همه فضیلت و شعار بزرگ الهی، حتما باید یاد شهدای ایران و عراق و مقاومت اسلامی را گرامی بداریم، به برکت این شهدا امروز حماسه اربعین محقق می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حادثه تلخ قتل یک روزنامه نگاه منتقد آل سعود در ترکیه ابراز داشت: این که یک روزنامه نگار منتقد با آن وضع شکنجه و کشته مقبول نیست.

وی عنوان کرد: اخیرا باز هم ترامپ حکام عربستان را تحقیر کرد؛ ما به این حکام اعتراض داشته و آن ها را وابسته و مزدور می دانیم اما واقعا بسیار آزرده می شویم که کسی از 10 هزار کیلومتر آن طرف تر از مرزهای امت اسلام، اینگونه به خود جرأت دهد که این حکومت را گاو شیرده بنامد و بگوید که یک روز بدون حمایت آمریکا نمی توانند زندگی خود را اداره کنند، این ننگ برای آل سعود است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آل سعود و حکام وابسته باید به اسلام بازگردند و وابسته به غرب نباشند، اسلام به افراد و حکومت ها عزت می دهد، کسانی که در دل آن ها غربگرایی وجود دارد بدانند که عاقبت غربگرایی تحقیر و ذلت است، دلمان برای این حکومت حقیر و وابسته هم می سوزد که اینگونه تحقیر می شود.

وی خطاب به حکام وابسته منطقه گفت: ببینید که ایران و جبهه مقاومت چه اقتداری دارند که همه دشمنان از آن حساب می برند، ما اقتدار و عظمت شما را می خواهیم و باید به مسیر اسلام باز گردید؛ ردپای تکفیری های سعودی در بسیاری از حوادث وجود دارد که باید این مورد کشف شده و اقدامات متناسب انجام شود.

به گزارش رسا، آیت الله اعرافی همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به روز استاندارد گفت: از وظایف اخلاقی و فقهی تولید کنندگان این است که شاخص های درستی کالا باید رعایت شود، باید بررسی شود که چرا این همه ضعف در تولیدات و شاخص های درستی کالاها وجود دارد، همه باید کمک کنند که استانداردهای صحت کالا به ویژه در دارو و غذا رعایت شود و عدم رعایت آن خسارت هایی به بار می آورد.

وی به روز نابینایان و روشندلان اشاره کرد و افزود: وظیفه همه ما این است که معلولان، جانبازان، نابینایان را مورد توجه قرار دهیم و به آن ها شخصیت داده و خدمات لازم را ارائه کنیم.

امام جمعه قم با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: در تربیت دانش آموزان و فرزندان خانه و مدرسه دو رکن اساسی هستند که تعامل، هماهنگی، گفت وگو و ارتباط این دو رکن بسیار مهم است و باید ارتقا پیدا کند، اگر جامعه، خانه و مدرسه هماهنگ نباشد در تربیت فرزندان دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی و ورزش ادامه داد: ورزش قهرمانی ارزش دارد اما ورزش باید به صورت فرهنگی برای سلامت جامعه باشد و امکانات لازم برای ورزش همگانی فراهم شده  و آگاهی های لازم به جامعه داده شود، باید از افتخار آفرینی ورزشکاران حرفه ای و قهرمانی تشکر کرد به ویژه کسانی که به ارزش های الهی در عرصه ورزش پایبند هستند.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: ارزش های معنوی و الهی باید در ورزش به شکل بسیار سنجیده حضور داشته باشد، همچنین ورزش های سنتی باید کامل و اصلاح شده در برابر ورزش های دیگر ترویج شود و امکانات ورزشی سالم هم باید در صدر اولویت ها باشد./1323/

ارسال نظرات