۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۸۲۲۱۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

آرام گرفتن مدافع وطن در وطن، برپایی نمایشگاه حرم تا حرم و فعالیت آستان قدس در دورافتاده ترین نقاط روستایی خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، پیکر پاک و مطهر جوانمرد جان بر کف سروان «علی غلامی» که در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید از مسجد جامع قاین تا میدان شیرازی بر دوش امت حزب الله و همیشه در صحنه شهرستان با شعارهای کوبنده حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، قاچاقچی مسلح اعدام باید گردد، شهیدان زنده اند الله اکبر به خون آغشته اند الله اکبر، تشییع شد.

در مراسم تشییع این شهید مدافع حریم وطن؛ فرماندهی انتظامی و معاونان، فرماندهی تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع)، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، امام جمعه قاین، مسئولان دستگاه های اجرایی و مردم شهیدپرور قاینات حضور داشتند.

پس از تشییع در قاین پیکر مطهر شهید علی غلامی به زادگاهش روستای ورزگ انتقال یافت و در جوار 25 شهید این روستا آرام گرفت.شهید غلامی یکی از افسران رشید، دلاور و شجاع و فعال ایست و بازرسی فرماندهی انتظامی قاینات بود که چهارشنبه شب گذشته در درگیری با اشرار و سارقان مسلح هنگام بازرسی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نمایشگاه حرا تا حرم افتتاح شد

نمایشگاه حرا تا حرم در بخش های فرهنگی، تاریخی، آموزشی و اقتصادی از روز گذشته افتتاح شد.

مسئول اجرایی نمایشگاه حرا تا حرم گفت: این نمایشگاه در زمینی بالغ بر شش هکتار در بخش‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، آموزشی و اقتصادی افتتاح شد.

سرهنگ «حیدری» با بیان این که در ساخت این نمایشگاه، بازسازی غار حرا و خانه کعبه در نظر گرفته شده است افزود: بازسازی واقعه غدیر، کوچه‌های مدینه، قبرستان بقیع، بازار کوفه، مسجد کوفه، محل شهادت مسلم بن عقیل، واقعه عاشورا، بازسازی صحن حرم رضوی، سقاخانه، جمکران و سخنرانی های امام خمینی(ره) در بخش اول نمایشگاه برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: مرحله دیگر نمایشگاه شامل دفاع مقدس، بمباران مدارس، معراج شهدا، زندان، اسارت رزمندگان در موصل، دستاوردهای چهل ساله انقلاب و حرم حضرت زینب(س) است. به گفته وی هفت هزار نفر روز در بخش‌های مختلف نمایشگاه از قبیل نیروی انسانی و ماشین آلات همکاری داشته اند.

فعالیت آستان قدس در دورافتاده ترین نقاط روستایی

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره) اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که غباری که بر جایگاه امامزادگان و آستان قدس رضوی بود کنار زده شد و این یکی از اقدامات بزرگ امام(ره) بود که آستان قدس رضوی را احیا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «گنابادی‌نژاد» درباره سیاست های آستان قدس رضوی افزود: توجه به محرومان به همراه ۳۰ سیاست جدید از سیاست های تولیت معظم آستان قدس رضوی است که به معاونت های مختلف ابلاغ شده است و همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر مبنای سیاست‌های ارائه شده خواهد بود.

مهمانی لاله ها در خوسف

در مراسمی به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و مسئولان، گلزار شهدای شهر خوسف غبارروبی و عطرافشانی شد.

«سرهنگ صادقی» فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خوسف در غبارروبی گلزار شهدا با تقدیر از خانواده شهدا، مردم و مسئولان گفت: در هفته نیروی انتظامی در شهرستان برنامه های خوبی از جمله صبحگاه مشترک، مسابقات فرهنگی ورزشی، پیاده روی، یادواره شهدا، دیدار مردمی در مساجد، همایش پلیس و اصناف و دیدار با خانواده شهدا برگزار شد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات