۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۲۲۶۳
جلیلی:

دشمن جرأت رفتن به طرف گزینه نظامی ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی امروز دشمن جرأت رفتن به سراغ گزینه نظامی ندارد چرا که یک قدرت بی نظیر رو به روی خود دیدند.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: باید بدانیم جمهوری اسلامی ایران چه رفتاری در 40 سال گذشته داشته که این رفتار به این میزان برای آن کشور اقتدار به ارمغان آورده و دشمنان عصبانی شدند.

وی گفت: امروز بیش از 70 سال قدرت‌های بزرگ دنیا نظام سلطه را شکل دادند و این ابرقدرت‌ها به مدد امکانات و جنگ‌افزارهایی که داشتند توانستند در دنیا یک انحصاراتی را برای خودشان ایجاد کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: آن‌ها می‌گویند ما می توانیم اگر تمام کشورهای دنیا یک خواسته داشته باشند ما آن رأی را وتو کنیم و نباید سایر کشورهای دنیا سلاح هسته‌ای داشته باشند و تنها این ابرقدرت‌ها به خود امتیاز می‌دهند که سلاح هسته‌ای داشته باشند.

جلیلی تصریح کرد: کسانی که ادعای حقوق بشر دارند می‌گویند ما تصمیم می‌گیریم در دنیا چه مناسباتی باشد و آن‌ها به صراحت بیان می‌کنند که در روابط اقتصادی دو کشور ما باید نظر بدهیم.

وی ادامه داد: هر یک از قدرت‌ها در مقاطعی با تمام توانمندی که داشتند با قدرت‌های دیگر برای مقابله با انقلاب اسلامی تجمیع شدند اما هر آنچه در توان داشتند به کار گرفتند ولی به موفقیت نرسیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آن‌ها با تمام محاسباتی که داشتند نتوانستند موفق شوند چرا که در محاسبات خود نگنجانده بودند که اگر جنگی به ملتی تحمیل کنند بیش از 400 دانش‌آ‌موز از شرقی‌ترین استان کشور مردانه در جنگ ایستادگی می‌کنند.

جلیلی اظهار کرد: یکی از پیام‌های مهم قرآن این است که شهدا را زنده بپنداریم و آن‌ها را در زمره مردگان ندانیم و شهدا نیز برای امروز ما هم پیام دارند و آن پیام بشارت است.

وی افزود: بعد از 40 سال دشمن با تمام ناکامی‌ها که داشته تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده و آن تلاش این است که معترض است چرا در هیچ نبردی با انقلاب اسلامی نتوانسته موفقیتی کسب کند و اعتراف دارد ایران اسلامی به یک قدرت تبدیل شده و دارای عزت است اما از طرفی دیگر نیز با تمام ابزارهای رسانه‌ای این را القا می‌کنند که انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس اگر انقلاب اسلامی دستاوردی نداشته این همه عربده برای چه است؟ پس چرا می‌گویید باید تمام امکانات خود را برای قدرت ایران بسیج کنیم؟ و اگر قدرت دارد چرا این اقدامات را انجام می‌دهید؟

جلیلی عنوان کرد: بعد از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی امروز دشمن جرأت رفتن به سراغ گزینه نظامی ندارد چرا که یک قدرت بی نظیری رو به روی خود دیدند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز بر سر میزان برد موشک‌های بالستیک چانه می‌زند، بیان کرد: خط مقابل شهادت و امنیت، ترساندن است و می‌خواهند امید و نشاط را از مردم بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملتی که در تمام صحنه‌ها مردانه ایستاده و موفقیت‌های بزرگی را رقم زده از چه چیزی می‌ترسانند؟ آن‌ها نگران این نیستند که انقلاب اسلامی امروز دچار مشکل است بلکه آن‌ها از این نگران هستند که آخرین عربده‌ای که به کار گرفتند شکست بخورد و چیز دیگری نداشته باشند.

جلیلی با بیان اینکه 17 هزار شهید ترور تقدیم نظام اسلامی کردیم، تصریح کرد: آن‌ها آخرین عربده‌ها خود را به میدان آوردند و با جنگ تحمیلی و عربده نظامی هیچ جوابی را نگرفتند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات