۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۱۸۲
در پی بمباران دو مسجد در «الحدیدة» ؛

وزارت اوقاف یمن تداوم ویرانی مساجد این کشور از سوی عربستان را محکوم کرد

وزارت اوقاف یمن با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار مسجد در سراسر این کشور طی تجاوز ائتلاف سعودی تخریب شده‌اند، تداوم این رویکرد عربستان را محکوم کرد.
تخریب مسجد در الحدیده

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف و ارشاد یمن، در پی اقدام ائتلاف سعودی در بمباران اخیر دو مسجد دیگر در استان «الحدیدة»،  رویکرد عربستان مبنی بر تداوم هدف قرار دادن مساجد در یمن را محکوم کرد.

این وزارت‌خانه طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، منتشر شد، اعلام کرد: جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی در سه نوبت، مسجد جامع «الرحمة» در شهر «الحدیدة» واقع در غرب یمن را بمباران کردند و یک مسجد دیگر را در شهرستان «المراوعة» واقع در استان «الحدیدة» هدف قرار دادند. همچنین مسجد و آرامگاه صوفی «حسان سنان الحسانی» را در شهرستان «جبل حبشی» در استان «تعز» را بمباران کردند.

بر اساس این بیانیه، تاکنون ائتلاف سعودی تنها در استان الحدیدة، بیش از 122 مسجد را هدف قرار داده است و از زمان آغاز حمله عربستان به یمن از 4 سال پیش تاکنون، بیش از هزار و 19 مسجد در سراسر یمن که اغلب از آثار باستانی بودند، هدف قرار گرفته است.

در این بیانیه، همچنین سکوت سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با فرهنگ و تمدن و موسسات اسلامی که موجب وقیح‌تر شدن ائتلاف سعودی در حملات علیه اماکن مقدس اسلامی در یمن شده، محکوم گردید.

این وزارتخانه از ملت‌های اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا علیه این تجاوز ائتلاف سعودی و هدف‌گیری سازماندهی شده مساجد و امکان مقدس در یمن واکنش نشان دهند و برای توقف این تجاوز تلاش کنند.

ائتلاف سعودی-اماراتی که از ابتدای سال ۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور حمله کرده، هنوز موفق نشده دولت «عبد ربه منصور هادی» را به صنعاء بازگرداند. طبق گزارش دوازدهم مرداد (سوم اوت) واشنگتن‌پست این جنگ تاکنون بیش از پنجاه هزار کشته بر جای گذاشته است. این تجاوز همچنین تاکنون موجب تخریب منازل و زیرساختهای یمن و مساجد و مکان‌های تاریخی و باستانی متعدد شده است.

کارشناسان بر این‌باورند که عربستان به این دلیل مساجد و اماکن تاریخی و باستانی یمن را در کنار سایر تاسیسات این کشور تخریب می‌کند که می‌خواهد تاریخ این کشور و تمدن شناخته شده آن در طول قرن‌ها را نابود کند./994/ب۱۰۳

منبع: فارس

ارسال نظرات