۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۵۱۳
امام جمعه تبریز:

برخورد قاطع با مفسدان اعتماد عمومی را تقویت می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تقدیر از اقدامات قاطع دستگاه قضا در برخورد با مفسدان گفت: این اقدام می‌تواند به شبهاتی که از سوی مغرضان علیه قوه قضاییه ایجاد شده بود؛ پایان دهد و سبب تقویت اعتماد عمومی شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب نسبت به برخورد شفاف مسؤولان تأکید داشتند و فرمودند که نباید از مردم به جز مسائل نظامی و امنیتی چیز دیگری را پنهان کنیم.

وی بر لزوم مهربانی مسؤولان تأکید کرد و گفت: منطق حکومت علوی بر این است که نباید کسی به خاطر مسؤولیت خود مغرور شود و این مسؤولیت روی اخلاق فرد تاثیر بگذارد؛ مسؤولیت فرصت و زمینه‌ای برای خدمت به مردم است؛ به عبارت دیگر مسؤولان نظام نباید از مردم دور باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که متأسفانه در برخی ادارات نسبت به مطالبات و درخواست‌های مردم بی‌توجهی می‌شود، افزود: جمعیتی که قبل از نماز جمعه برای رسیدگی به امور خود در مصلای تبریز حضور می یابند؛ نشان می‌دهد که باید در ادارات وقت بیشتر به مردم گذاشته شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به رسوایی آل‌سعود در قتل روزنامه‌نگار منتقد رژیم حاکم بر عربستان اظهار داشت: دولت جنایتکار سعودی در برابر ادله و شواهد موجود نتوانست مقاومت کند و به صورت رسمی قتل جمال خاشقجی را پذیرفت.

وی با بیان این‌که رسوایی جدید آل‌سعود پیامدهای سنگینی در عرصه‌ بین‌المللی به دنبال داشت، افزود: حتی رییس جمهور آمریکا نیز نتوانست در حمایت از شریک جنایات خود در منطقه موضع‌گیری کند؛ برخلاف ادعاهای بن‌سلمان و مقامات سعودی، ساختار سیاسی عربستان طوری است که امکان چنین جنایتی بدون هماهنگی مقامات عالی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: همه صاحب‌نظران بر این عقیده استوار هستند که این جنایت با اطلاعات کامل مقامات رده بالای سعودی و البته با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است چراکه آل سعود هرگز توان و جرات انجام چنین جنایتی در کشور دیگر را ندارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: حال این سؤال مطرح است که قتل یک انسان موضوعی غیرقابل قبول است؛ اما وقتی صدها کودک و زن و مرد از سوی نظامیان سعودی مقابل دیدگان رسانه‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، چرا کسی حرفی نمی‌زند.

وی افزود: صدها هزار مسلمان با جنایات وهابیت آل‌سعود و حامیان غربی در یمن، سوریه و عراق به خاک و خون کشیده شده‌اند؛ مگر انسان با انسان فرق دارد که برای قتل یک نفر این میزان هجمه رسانه‌ای انجام می‌گیرد ولی برای قتل عام هزاران نفر کسی چیزی نمی‌گوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تایید حکم اعدام دو نفر از مفسدان اقتصادی و اخلالگران بازار سکه و ارز اظهار داشت: این خبر باعث مسرت مردم شده است، ولی مردم همچنان بی‌صبرانه منتظر اجرای احکام هستند.

وی ادامه داد: برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی گرچه دیرهنگام بود ولی انجام گرفت که این اقدام می‌تواند به شبهاتی که از سوی مغرضان علیه قوه قضاییه ایجاد شده بود؛ پایان دهد و با افزایش این کار موجبات بازگشت اعتماد عمومی مردم نسبت به مسؤولان انجام گیرد.

امام جمعه تبریز در پایان خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالگرد شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی اظهار داشت: مسجد شعبان که مرکز مبارزات ضد ستمشاهی آن عالم مجاهد بود؛ محراب شهادت آن عالم فرزانه نیز شناخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی سد مستحکم در مقابل شکل‌گیری خطوط استکباری بود، افزود: شهید قاضی همیشه در منبرهای وعظ و خطابه علیه رژیم سفاک پهلوی سخنرانی می‌کرد و به حق خمینی آذربایجان لقب یافته بود./935/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات