۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۳۸۶۷

کتاب «تحقیق روز اربعین» شهید قاضی به چاپ مجدد رسید

فرزند شهید قاضی طباطبایی با اشاره به تولید مستند زندگی‌ شهدای محراب انقلاب اسلامی از سوی رسانه ملی گفت: کتاب «تحقیق روز اربعین» شهید قاضی نیز به چاپ مجدد رسیده است.
فرزند شهید قاضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدتقی قاضی طباطبایی، فرزند شهید محراب آیت الله قاضی امروز در دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رسانه ملی در معرفی و تبیین ارزش های دینی و ملی نقش بسیار مهم و اساسی بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که  صدا و سیما نقش موثر و حساسی در انتقال ارزش ها و آرمان های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران به نسل جوان بر عهده دارد، گفت: تولید مستند زندگی‌ شهدای محراب انقلاب اسلامی از سوی رسانه ملی اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است که باید نسبت به دیگر علمای شهید نیز عملیاتی شود.

حجت الاسلام قاضی در بخش دیگری از سخنان خود از چاپ مجدد کتاب «تحقیق روز اربعین» نوشته شهید قاضی طباطبایی خبر داد و افزود: چاپ اول این اثر در دو هزار و 300 نسخه و 680 صفحه در ربیع الاول سال 1393 هجری قمری مطابق با فروردین 1352 در تبریز به زیور طبع آراسته شده است.

فرزند شهید قاضی طباطبایی گفت: کتاب «تحقیق درباره اربعین حضرت سید‌الشهدا (ع)» باتوجه به روح علمی حاکم بر آن، یک اثر پژوهشی و تحقیقی است که آن روحانی فقیه و مجاهد با آوردن پانزده دلیل ضمن پاسخگویی به شبهات، اثبات کرده اسرا و خاندان مطهر حضرت سید الشهدا (ع) در اربعین اول یعنی همان سال به کربلا برگشته‌اند.

وی ادامه داد: آیت الله قاضی طباطبایی با نگارش این اثر ارزشمند کوشید تا غبار تردید و شبهه از چهره یک روایت تاریخی بردارد و برای این هدف متعالی خود به منابع بی شماری مراجعه کرد، از این رو نمی‌توان گفت که فرضاً این بخش از اثر آیت‌الله قاضی، علمی و فلان بخش آن غیر علمی است.

حجت الاسلام محمدتقی قاضی خاطر نشان کرد: آن شهید مجاهد با درایت و وسواس بی‌اندازه علمی خواسته با ذکر سند و منابع معتبر نسبت به ادعای صحیح و به حق دلایل کافی ارایه دهد که در نهایت پس از ذکر و تشریح دلایل پانزده گانه به پاسخگویی به برخی شبهات وارده در خصوص اسراء اهل بیت و اربعین سید الشهدا(ع) می پردازد.

همچنین مرتضی صفری، مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، در سخنانی با اشاره به نقش شهید قاضی طباطبایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: شهید قاضی از مفاخر آذربایجان است که نقش بی بدیل و موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی با بیان این‌که صدا و سیما با ساخت ویژه برنامه و مستند «خمینی آذربایجان» سعی دارد از جایگاه والای این شهید تجلیل کند، خاطرنشان کرد: این مستند فردا دهم آبان، همزمان با سالروز شهادت این عالم ربانی، به روی آنتن سیما خواهد رفت، اعتقاد داریم مفاخر حوزوی باید به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن معرفی شوند./935/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات