۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۴۴۰
مدیرکل اوقاف لرستان:

وقف وسیله ای برای اشتغال زایی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان وقف را بهترین نوع انفاق خواند و گفت: وقف وسیله ای برای اشتغال زایی بوده و در موقوفات همواره بر اساس نیت واقف عمل می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، صبح امروز جمع خبرنگاران از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری یاد کرد و گفت: وقف بهترین نوع انفاق است زیرا انفاقی ماندگار و مستمر است.

وجود بیش از دو هزار و 700 موقوفه در لرستان

حجت الاسلام طباطبایی از وجود دو هزار و ۷۴۲ موقوفه در لرستان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۲۳۵ رقبه در این استان وجود دارد، از این تعداد چهار هزار و ۱۰۵ رقبه منفعتی و دارای درآمد است.

وی بر ضرورت احیای سنت وقف تأکید کرد و افزود: احیای این سنت و ترویج فرهنگ وقف برای حل مشکلات جامعه اسلامی نقش بسزایی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به عمل به موقوفات بر اساس نیت واقف خاطرنشان کرد: وقف وسیله‌ای برای اشتغال ‌زایی و رفع مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی اظهار داشت: رفع این مشکلات در گرو تکیه به ظرفیت های درونی است و وقف این فرصت را ایجاد می کند که با نگاه به درون مشکلات را برطرف سازیم.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه بیشترین تعداد موقوفات لرستان مربوط به شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد است، عنوان کرد: امسال ۴۰ مورد وقف جدید در استان داشتیم.

مدیرکل اوقاف لرستان در پایان یادآور شد: در استان لرستان ۱۰۸ امامزاده وجود دارد که برخی از آنها بقعه متبرکه ندارند./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات