۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۸۴۶۵۸
حجت الاسلام والمسلمین سعدی:

ولایت‌پذیری شرط توحید است

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید براینکه ولایت‌پذیری شرط توحید است، گفت: تبری و تولی دو رکن اساسی اسلام است.
سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع) در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در بقعه شیخ طرشتی برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: پاره تن من در طوس به خاک سپرده می‌شود.

وی درباره اثر زیارت مضجع شریف امام رضا(ع)، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ هیچ مهموم و غمگینی نیست که به زیارت امام رضا(ع) برود و خداوند هم و غم او را از بین ببرد، هیچ گناهکاری به زیارت امام رضا(ع) مشرف نمی‌شود مگر خداوند گناه او را ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با اشاره به تاریخ زندگی امام هشتم، بیان داشت: امام رضا(ع) با سه خلیفه عباسی هارون، امین و مامون ملعون هم عصر بودند که در سالهای پایانی عمر مبارکشان از سوی مامون به ایران فراخوانده می‌شوند و در مشهد به دست این جنایتکار به شهادت می‌رسند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بغض و کینه بنی العباس نسبت به بنی هاشم چیزی کمتر از دشمنی امویان نبود، اظهار داشت: در عصر بنی العباس خلفای جور به بدترین شکل سادات را به شهادت می‌رساندند و بسیاری از انصاب بنی هاشم در این دوره مخفی و به فراموشی سپرده می‌شد بنابراین کسانی که می‌گویند مامون براساس علاقه‌ای که به تشیع داشت حضرت را به طوس فراخواند کلامشان سخت اشتباه است.

وی افزود: اگر این فراخوان براساس علاقه به تشیع بود امام رضا(ع) نباید مردم را جمع می‌کردند و با آنها وداع می‌گفتند و یا ایشان را از مسیری که شیعیان قرار نداشتند حضرت را به طوس آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با اشاره به روایت سلسلةالذهب، گفت: امام رضا(ع) در نیشابور میان جمع مردم و محدثان عامه فرمودند: کلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها... هر کسی این کلمه را بگوید وارد حسن من شده است؛ اساس اسلام را حضرت در این روایت بیان فرمودند که اسلام  دو رکن دارد ابتدا تبری و دیگری تولی.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: کفر به طاغوت از ارکان اسلام است و امروز کسانی که می‌گویند به نماز و عبادت خود اکتفا کنید و به دیگران کاری نداشته باشید در حقیقت به معارف اسلام آگاهی ندارند.

وی افزود: مامون با ولیعهد قرار دادن امام رضا(ع) به دنبال مشروعیت بخشی به حاکمیت خویش و تخریب و نابودی هیمنه و اندیشه امامت شیعی در افکار عمومی بود اما امام با شجاعت و زیرکی توطئه‌ خصمانه و خبیثانه مامون را خنثی کردند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات