۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۸۴۸۹۹
آیت الله شب زنده دار:

مجاهدت امام راحل در مسیر معارف برای روحانیت درس‌ آموز است

عضو فقهای شورای نگهبان مجاهدت های امام راحل در مسیر احیای دین را یادآور شد و گفت: خدمت صادقانه امام خمینی(ره) برای بزرگداشت معارف الهی و اجرای دستورات اهل بیت(ع) برای همه ما حوزویان درس آموز است.
آیت الله شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در ابتدای درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حماسه عظیم اربعین حسینی، جریان پیاده روی عاشقان امام حسین(ع) در این ایام را حیرت آور خواند و گفت: خداوند متعال این حرارت را در قلب های همه موالیان، شیعیان و انسان های آزاده ولو این که متدین به اسلام و تشیع نباشند قرار داده و بحمدالله روز به روز این حرکت رونق بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در انقلاب اسلامی 3 امر مهم محقق شده که قبلا این چنین نبود، یکی یاد و توجه به حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است و به شکلی که امروز رونق و نشر پیدا کرده در سابق نبوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: مسأله دوم موضوع بزرگداشت جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) است که قبلا به این شکل مورد توجه نبود و امروز بحمدالله بسیار مورد توجه واقع شده و ان شاءالله روز به روز بر این توجه افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: مسأله سوم اربعین حسینی است، ان شاءالله مجموع این امور در کنار بقیه مسائل زمینه ساز نهضت جهانی حضرت بقیة اللة(عج) باشد، اربعین سبب می شود که جهانیان به وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) توجه بیشتری کنند تا دل ها برای ظهور حضرت آماده شود.

آیت الله شب زنده دار همچنین در درس خارج فقه خود با گرامیداشت ایام مبارک ربیع و تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) ابراز داشت:  امیدواریم همه ما از پیروان راستین این بزرگواران باشیم و در راه اقامه اهداف مبارک آن ها باید تمام تلاش و کوشش خود را به کار بگیریم.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام بیشتر طلاب به دروس و تحصیل علم عنوان کرد: باید با عزم راسخ در راه تعلم و فراگیری احکام الهی و معارف دینی گام برداشت تا به برکت دو مولود گرانقدر این ماه خداوند برکت کار را روز افزون کند.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، مجاهدت های امام راحل در مسیر احیای دین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه امام خمینی(ره) برای بزرگداشت معارف الهی و دستورات اهل بیت(ع) برای همه ما حوزویان درس آموز است.

ارسال نظرات