۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۸۵۱۸۶
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

ربیع الاول، ماه بیعت با ولایت امام زمان

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی بیعت با امام زمان(عج) واقع شد وجود نازنین ایشان بر وجود ما تصرف ولایی پیدا می‌کند و هر کاری را تنها به خواست امام انجام می‌دهیم.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در کلاس درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام حسن عسکری(ع) گفت: این امام بزرگوار می‌فرمایند کسی که با دل و جان به سوی خدا سفر کند در رسیدن به مقصد بالغ‌تر و رساتر است تا اینکه بخواهد تمام ساعات خود را به نمازهای مستحبی و خدماتی بگذراند که آنها را از روی اخلاص انجام ندهد.

وی افزود: بزرگانی مانند ملامحمدتقی مجلسی که اهل سیر و سلوک بودند معتقد بودند انسان از دو روزنه به نور الهی می‌رسد که یکی از آنها گریه بر امام حسین(ع) است؛ بنابراین باید قدر اشک‌هایی که بر مصیبت امام حسین(ع) ریختیم بدانیم و با انجام اعمال صالح آن را ذخیره آخرت خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ماه ربیع الاول همان‌طور که از نام آن پیداست یک بهار است؛ خداوند متعال اراده کرده که دل ما همیشه بهاری باشد از این جهت قرآن ربیع القلوب را نازل کرده است؛ کسی که قرآن می‌خواند دلش بهاری شده و نسیم قرآن قلبش را احیا می‌کند، گل‌های ایمان، اخلاص، عرفان و اخلاق با سیر در آیات قرآن شکوفا می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: در کنار تلاوت قرآن، توجه به آیات آن از اهمیت بالایی برخوردار است همچنین وظیفه مایت که دغدغه جلب توجه و رضایت امام زمان(عج) را در صدر مسائل زندگی خود قرار دهیم زیرا به یُمن قدوم مبارک ایشان خداوند متعال سفره رزق را برای خلایق گسترده است؛ اگر امام زمان(عج) نبود زمین وجود ما را تحمل نمی‌کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر کسی به دنبال نشاط و زدودن غم از آینه دل است بداند درد و داغ تعلقات دنیوی با خود نور هدایت ندارد و با اشک ریختن برای آنها انسان احساس نمی‌کند که گناهانش کم و بارش سبک شده است اما وقتی انسان برای قرب به خدا و رهایی از گناهان به درگاه الهی اشک می‌ریزد احساس سبکی و پرواز می‌کند.

وی افزود: ائمه هدی جلوه و سایه خدا و آیت حق هستند و یاد ایشان عین یاد خداست؛ ائمه هدی اسماءالله و اسماء عینی پروردگار متعال هستند؛ مرحوم علامه طباطبایی در کتاب شریف المیزان آورده، اسم خدا لفظ، حرف و کلام نیست؛ اسمای الهی ارکان تمام کائنات را پر کرده و این ارکان قائم به اسمای خداوند متعال هستند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: یاد خدا شفاست؛ اسمای الهی اعیانی هستند که هر یک دارای اثر و ماموریت خاصی هستند؛ حضرات معصومین(ع) اسماءالحسنی و اسماء کمال، جمال و جلال الهی هستند و تمام جلوات حق تعالی در وجود این بزرگواران است؛ ماه ربیع المولود ماه تولد کاملترین جلوه خدا، سالار پیامبران و کامل‌ترین نور عالم امکان است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) عقل کل، اول صادق و اول نوری است که پروردگار متعال خلق کرده و خداوند هر چه در عالم ایجاد کرده تجلیات پیامبر اکرم(ص) است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: ماه ربیع ماه ولایت امام زمان(عج) است، ایشان پرچم امامت را در این ماه عزیز و مبارک به دست گرفتند؛ وجود حضرت ولی عصر(عج) اکسیری است که جهان را به کمال نهایی می‌رساند، عهد، عقد و بیعت چند باره در این ماه را با ایشان فراموش نکنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بیعت واقع شد وجود نازنین حضرت ولی عصر(عج) بر وجود ما تصرف ولایی پیدا می‌کند و آن وقت دیگر هر کاری را تنها به اراده و خواست امام انجام می‌دهیم؛ تصرف و تملک ایشان بر وجود ما فنا، آغاز ذوب شدن و آینه کامل شدن برای حضرت حجت(عج) است./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات