۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۸۵۲۶۴
نجفی قدسی:

فعالیت های علمی به پویایی فکر و خدمات علامه طباطبایی کمک می کند

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تأکید کرد: فعالیت های علمی به پویایی فکر و خدمات علامه طباطبایی کمک می کند و جامعه امروز به حرکت های علمی برای تبیین مجاهدت های بزرگانی مانند مرحوم علامه نیاز دارد.
نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی  چهارشنبه شب در همایش المیزان و علوم انسانی اسلامی که در دارالقرآن  علامه طباطبایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم مجاهد، فعالیت های علامه طباطبایی را مایه آبرو برای حوزه های علمیه و امت اسلامی دانست.

وی همچنین با اشاره به اهتمام مرحوم علامه طباطبایی به انس با قرآن و فعالیت ویژه در جهت تفسیر قرآن کریم، تأکید کرد که فعالیت های دارالقرآن علامه طباطبایی در راستای بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم علامه و تقویت تفسیر و علوم قرآنی در حوزه های علمیه است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی تأکید کرد: فعالیت های علمی به پویایی فکر و خدمات علامه طباطبایی کمک می کند و جامعه امروز به حرکت های علمی برای تبیین مجاهدت های بزرگانی مانند مرحوم علامه نیاز دارد.

وی با اشاره به انس ویژه علامه طباطبایی با قرآن کریم ادامه داد: علامه می فرمود من عهد دارم که هر روز یک جزء از قرآن را بخوانم الان 40 سال است که این کار را انجام می دهم و هر ماه یک ختم قرآن تمام می شود و باز از ابتدای آن شروع می کنم.

نجفی قدسی به بهره مندی علامه طباطبایی از عنایت الهی در مسیر تفسیر قرآن ابراز داشت: مرحوم علامه می فرمود هربار در زمان ختم قرآن می بینم که انگار این قرآن مانند قبل نیست چرا که مطالب تازه ای از آن  می فهمم و از خدا می خواهم به من عمر بسیار دهد تا بسیار قرآن بخوانم و از لطایف آن بهره ببریم، نمی دانید چه اندازه از قرآن لذت می برم و استفاده می کنم.

وی با اشاره به تلاش ها برای معرفی خدمات بزرگانی مانند علامه طباطبایی به جامعه عنوان کرد: مجموعه مقالات همایش علمی با زحمات بسیاری به چاپ رسیده و  زحمات بسیاری برای این همایش صورت گرفته که امیدواریم مقالات و مباحث علمی آن مورد استفاده پژوهشگران و حوزویان قرار گیرد./۱۳۲۳/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات