۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۸۵۵۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر خبر داد؛

برگزاری ۵۰ گفتمان دینی در حوزه و دانشگاه

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر گفت: برگزاری ۵۰ نشست و گفتمان در حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها در موضوعات اجتماعی، رسانه ای و دینی همچنین اعزام روحانیان به مدارس، هیئات و مساجد اهم برنامه‌های هفته وحدت این شهرستان است.
سید محسن بلندنظر  اسلامشهر سید محسن بلندنظر  اسلامشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن بلندنظر رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر ظهر امروز در نشست خبری برنامه های ماه ربیع، ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، گفت: با آفرینش زمین و موجودات، اولیای الهی از ابتدا دنبال برپایی حکومت عدل بوده‌اند که در آینده حکومت امام زمان(عج) تلاش‌ آنان را تحقق بخشیده و به منصه حضور می رساند.

وی ادامه داد: حکومت عدل و داد حضرت مهدی(عج) سبب شادی اهل زمین و آسمان می شود که در آن نیازهای مادی و معنوی بشر برطرف شده و عالم از عدل و داد بهره‌مند خواهد شد.

این مقام مسؤول با ابراز اینکه برپایی حکومت عدل در جامعه امروزی کار دشواری است، اضافه کرد: در این هنگام امام(عج) با افرادی روبه رو می شوند که خود را مقید به دین دانسته ولی حاضر به پذیرش احکام دین از سوی آن حضرت نیستند و از مسیر حق منحرف شده‌اند، در این هنگام وقتی افراد می‌بینند که آنچه امام زمان(عج) آورده بر خلاف اعتقاداتشان است در مقابل ایشان ایستاه و امام با آنها می‌جنگد و البته پیروز می‌شود، در واقع آن حضرت می‌خواهند دینی که از انبیای الهی به ایشان رسیده را در جامعه تحقق بخشند.

عدالت، امنیت و احیای سنت نبوی شاخصه های مهم حکومت مهدوی

وی برپایی عدالت، امنیت و احیای سنت نبوی را سه شاخصه مهم حکومت مهدوی برشمرد و ابراز کرد: از مهمترین شاخصه‌های حکومت امام زمان(عج) عدالت همگانی است؛ ایشان به دنبال ایجاد عدالت نسبی و امنیت اجتماعی در همه حوزه‌های جامعه هستند.

حجت الاسلام بلندنظر با یادآوری اینکه برخی از مسائل امروز ما شاید نوعی خرافه پرستی بوده و در دین جایی نداشته باشد اما از طرق مختلف به دست ما رسیده و ما ناآگاهانه به آن عمل می‌کنیم و این ممکن است به اصل دین خدشه وارد کند که آن حضرت این مسائل را به درستی تبیین خواهند کرد.

وی ضمن تبریک هفته وحدت با انتقاد تند فریادهایی که بوی اختلاف بین مسلمانان می دهد، مطرح کرد: اینگونه رفتارها یقیناً سر در آبشخور دشمنان دارد چرا که دشمن اصل دین را هدف قرار داده و به فرقه یا مذهبی خاص کار ندارد، این در حالی است که اتحاد و همدلی میان مسلمانان دشمن را مأیوس و ناامید می‌سازد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر تأکید کرد: آمریکا قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود، دشمنی که تا دیروز با روش های گوناگون باعث آزار مردم ما شده، هیچگاه نمی‌تواند نقش یک دوست را برای ما پیاده کند، بنابراین مسؤولان باید به مردم اعتماد کرده و در کنار آنان قرار گیرند و این برای این کار در نزد خداوند پاداش در نظر گرفته شده است.

وی با تصریح اینکه مردم به گرانی و برخی دیگر از محدودیت‌ها عادت کرده‌اند، اذعان کرد: اما چیزی که بیشتر آنان را می رنجاند بی‌عدالتی و بی‌تدبیری عده از مسؤولان است، مردم نگران این هستند که چرا سرمایه‌های ملت به دست برخی افراد بی‌کفایت در حال هدر رفت است?!

حجت الاسلام بلندنظر با تأکید بر اینکه مردم ما تاکنون پای نظام و انقلاب بوده و هستند، خاطر نشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس با جان و مال در کنار انقلاب اسلامی بودند اما متأسفانه برخی مسؤولان از این ظرفیت‌ها خوب استفاده نکرده و اعتماد لازم را نسبت به مردم جلب نکردند.

کارشناس دینی تأکید کرد: مسؤولان آنطور که باید حق مردم را ادا نکرده‌اند، بسیاری از سرزنش های امروز دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی هم به خاطر همین کم اعتمادی مردم به مسؤولان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال بهره برداری از شکاف ایجاد شده بین مردم و مسؤولین است، بر ما لازم است تا بیشتر به روشنگری بپردازیم و با همراهی مردم و هوشیاری مسؤولین و برائت از دشمنان شکاف بین مردم و مسؤولین را از بین ببریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر به برنامه های هفته وحدت در اسلامشهر اشاره کرد و گفت: برگزاری 50 نشست و گفتمان در حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها در موضوعات اجتماعی، رسانه ای و دینی و همچنین اعزام روحانیان به مدارس، هیئات و مساجد اهم برنامه‌های هفته وحدت این شهرستان است.

اهدای بیش از 5 هزار جلد کتاب به روستاها

وی از ایجاد بانک اطلاعات روحانیان این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: با همکاری حوزه های علمیه و مرکز رسیدگی به امور مساجد، تخصص افراد شناسایی شده و در ادامه آن در نظر هست تا نیازهای فرهنگی شهرستان را از بین  ائمه جماعات تأمین کنیم.

حجت الاسلام بلندنظر در پایان افزود: به مناسبت هفته کتابخوانی بیش از ۵ هزار جلد کتاب از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد روستاها برای تمامی سنین با موضوعات مختلف سیاسی، عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی توزیع و مسابقاتی با هدف تقویت فرهنگ کتابخوانی در روستاها از کتاب‌های توزیع شده برگزار می‌گردد./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات