۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۷۸۴
از سوی حجت الاسلام لطفی نیاسر مطرح شد؛

ویژه برنامه های صداوسیمای قم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

حجت الاسلام لطفی نیاسر در نشست خبری ویژه برنامه های صداوسیمای مرکز قم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
لطفی نیاسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام لطفی نیاسر در نشست خبری تشریح برنامه های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز در اداره کل صداوسیمای مرکز قم برگزار شد با ارائه گزارشی از اقدامات صداوسیمای مرکز قم در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: جنگ امروز ما جنگ رسانه ای است.

مدیر کل صداوسیمای استان قم اضافه کرد: امروزه در جنگ باورها و قرائت قرار داریم و دشمن تلاش می کند باور و قرائت مردم را از نظام کوتاه و نگاه به اقدامات انجام شده را وارونه کند بنابراین رسانه ها امروزه افسران خط مقدم هستند.

وی ادامه داد: مصوبه مجموعه حاکمیتی آمریکا برای بازگشت تحریم ها روز 20 آبان بوده است که آن را به 13 آبان منتقل کردند و چنین کاری را فقط به انگیزه اثر گذاشتن برای حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان انجام دادند؛ جابه جایی بازگشت تحریم برای آمریکا تفاوتی ندارد اما می تواند در جنگ روانی مؤثر باشد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در وصیت نامه ایشان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود به بیان تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها می پردازند و آن را هدیه ای از سوی خداوند می دانند؛ رهبر معظم انقلاب نیز آینده انقلاب را در صورت وجود دو شرط، عمل همراه با ایمان اسلامی و آگاهی سیاسی و بصیرت روشن می دانند.

وی در ادامه به اقدامات 40 ساله صداوسیمای مرکز قم اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی در مجموعه استان قم یک فرستنده وجود داشته است که با توجه به اقتضای جنگ تا سال 67 همین وضعیت بوده است اما در سال 70 فرستنده تلویزیونی کمرکوه با هفتاد درصد پوشش ایجاد شده است؛ امروز 95 درصد استان قم تحت پوشش است در حالی که استاندارد جهانی 90 درصد است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز قم افزود: در دهه هشتاد نخستین دستگاه دیجیتال با پوشش 90 درصد نصب شده است که امروز بیش از 27 شبکه را پوشش می دهد به گونه ای که استان قم بیشترین پوشش شبکه ای را  دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه رادیویی نیز در دهه 60 رادیو محلی و در دهه هفتاد، دو استودیوی رادیویی راه اندازی شد و در دهه هشتاد نیز تجهیز به واحد سیار رادیویی صورت گرفت و در دهه 90 نیز فرستنده دیجیتال نصب شد.

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به برنامه های ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در صداوسیمای مرکز قم اظهار کرد: در صداوسیمای مرکز قم 110 هزار دقیقه برنامه طراحی شده است که بخش اعظمی از آن تولید و بخشی در حال تولید است.

وی افزود: برنامه سروستان، سریال 19 دی در 26 قسمت، سریال شهید زین الدین، مجموعه انیمیشن های تا رهایی، مدافعان حرم و معراج زینبیه، برنامه روشنا، چهلگاه همچنین مستندهای مقاومت، خاطرات انقلاب، شاهراه، موشن گرافیک قوم قیام از جمله برنامه های صداوسیمامرکز قم در چهلمین سالگردپیروزی انقلاب است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز قم ادامه داد: صدای انقلاب، مسابقه بشنو و بنگر، از تبار مجنون، تریبون آزاد، آذرخش انقلاب، سندی بریک خلبان، یک روز یک انقلاب، خدیجه انقلاب (بانو لائیب فرانسوی)، خاطرات محله ما و فانوس از جلمه برنامه های صداو سیمامرکز قم در حوزه صدا است.

وی به برنامه های معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز قم اشاره کرد و گفت: مستند رفیقم کجایی در زمینه شهدایی که در قم شهید شده اند، شاهانه مستند گزارشی در زمینه مسائل دوران شاهنشاهی همچنین چهل نما، ایرانی بخریم، زنان دربار و معرفی کتب خاطرات شاهنشاهی از جمله فعالیت های معاونت فضای مجازی است.

در پایان سخنان حجت الاسلام لطفی نیاسیر از سامانه پایگاه اطلاع رسانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صداوسیمای مرکز قم رونمایی شد./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات