۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۵۸۰۵
آیت الله شفیعی:

ایران اسلامی یکی از موفق ترین کشورها در حوزه کتاب است

آیت الله شفیعی با بیان اینکه کتاب حاصل تمدن و فرهنگ گذشتگان و آیندگان است، گفت: ایران اسلامی یکی از موفق ترین کشورها در حوزه کتاب است.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان در کتابخانه مرکزی اهواز، اظهار داشت: کتاب و کتابداری از قدیم الایام مورد توجه و اهتمام همگان بوده و تمام علوم و تمدن جهان امروزی به تدریج و با گذر زمان تجمیع و از طریق کتاب به دست ما رسیده، علم گذشتگان از طریق کتاب به نسل های کنونی رسیده ضمن اینکه علم امروزی ها نیز از همین طریق در اختیار آیندگان قرار می گیرد و به عبارتی دیگر گذشته از طریق مطالعه تاریخ و کتاب به دست می آید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران اسلامی یکی از موفق ترین کشورها در حوزه کتاب است، عنوان داشت: کتاب ها، ذخایری هستند که باید به بهترین شکل از آنها محافظت کرد و در این باره نهاد کتابخانه ها انصافا کارهای شایسته ای انجام می دهد.

آیت الله شفیعی، افزوده شدن کتابخانه های جدید را یک نمونه از کارهای موفق نهاد کتابخانه ها برشمرد و گفت: خداوند، قرآن را کتاب نامگذاری کرده است که این نامگذاری خود گویای جایگاه مهم آن است؛ از سوی دیگر دست اندرکاران نهاد کتابخانه ها، کتابداری را به عنوان یک عبادت تلقی کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه های آستان قدس رضوی و آیت الله مرعشی نجفی از ارزشمندترین کتابخانه ها هستند، بیان کرد: وضعیت کتابخانه های جدید نسبت به کتابخانه های سنتی متفاوت تر است با این حال کتابخانه های سنتی کماکان ارزش خود را حفظ  کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کتاب های موجود در کتابخانه شهید شفیعی به 20 هزار جلد می رسند، افزود: کتاب حاصل تمدن و فرهنگ گذشتگان و آیندگان است، قرآن به حفظ فیزیکی، مطالب و محتوای کتاب اهتمام ویژه ای دارد و حق کتاب را که مطالعه، یادداشت برداری، حفظ، عمل و پیاده سازی است، به بهترین شکل ممکن ادا کنیم./9456/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات