۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۸۵۸۹۴
آیت الله قبلان:

رژیم صهیونیستی با طرح «معامله قرن» درپی نابودی فلسطین است

رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان خواستار دفاع از شهر قدس شد و بیان داشت که رژیم صهیونیستی با طرح «معامله قرن» درپی نابودی فلسطین است.
شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان طی پیامی میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) را تبریک و تهنیت گفت.

در این پیام آمده است: سیاستمداران لبنانی باید مصالح این کشور را برتر از مصالح حزبی و جناحی در نظر بگیرند و از سهم خواهی نسبت به دولت عقب نشینی کنند.

وی خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت ملی به معنی واقعی شد و افزود: دولت آینده باید همه احزاب سیاسی را شامل شود و در راستای بهبود وضعیت اقتصاد ملی و حفظ ثبات سیاسی تلاش وافری انجام دهد.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان با بیان اینکه مردم لبنان با مشکلات اجتماعی مختلفی دست و پنجه نرم می کنند، بیان داشت: دولت باید به وضعیت معیشتی آنان رسیدگی کند. مسؤولان عملکرد بسیار ضعیفی در باران و سیل اخیر داشتند.

رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: دستگاه قضایی باید هر چه سریعتر به این گونه موضوعات ورود و با مفسدان، رشوه خواران و محتکران برخورد جدی کند.

وی از رهبران و مسؤولان کشورهای عربی و اسلامی برای توقف جنگ در یمن دعوت کرد و افزود: دشمنان جرائم بسیاری در حق مردم مظلوم یمن انجام داده اند و آنان با مشکلات مختلفی نظیر گرسنگی مواجه هستند. هر چه سریعتر جنگ در یمن با تمسک به راه حل های سیاسی باید به پایان برسد تا امنیت و ثبات به این کشور بازگردد.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان به آخرین وضعیت فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: قدس یک شهر مقدس، شهر انبیا و قبله اول مسلمانان است بنابراین باید مانع از نابودی هویت آن شویم. دشمنان با مطرح کردن طرح های نظیر «معامله قرن» درپی نابودی هویت فلسطین هستند. مردم این کشور درحالی با جانفشانی به دفاع از اراضی و حقوق خود می پردازند که برخی دیگر درپی ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند.

ارسال نظرات