۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۸۶۱۴۹
آیت‌الله دریاباری:

اتحاد و انسجام مسلمانان عامل حیات اسلام است

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) اتحاد و انسجام جوامع اسلامی را نه تنها ضروری بلکه عامل حیات اسلام دانست و گفت: اقدامات دشمنان در راه اندازی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در راستای تخریب چهره اسلام و تهمت زدن به مسلمانان است.
دریاباری

آیت‌الله سید عنایت‌الله دریاباری تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین ضرورت وحدت مسلمانان در عصر حاضر، گفت: وحدت شیعه و سنی به معنای یکی شدن اعتقادات و گرایش‌ها نیست بلکه مقصود متحد شدن جوامع اسلامی است.

وی افزود: هفته وحدت بیانگر تقویت اتحاد مسلمانان امامیه و اهل سنت در برابر مستکبران و دشمنان خارجی و تجمع امت اسلامی است.

آیت‌الله دریاباری اتحاد و انسجام جوامع اسلامی را نه تنها ضروری بلکه عامل حیات آنان دانست و بیان داشت: مقصود از وحدت این نیست که مسلمان سنی، شیعه و مسلمان شیعه، سنی شود، این امر شدنی نیست بلکه مراد آن است که مسلمانان با اتحاد و یکپارچگی در برابر تهاجم و فتنه‌گری‌های دشمن قدرتمند شده و عزت خود را در جهان حفظ کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: باید توجه داشت کتاب همه مسلمانان قرآن و قبله آنان کعبه است و همگی به قیامت باور دارند و این اصول اتحاد آفرین است؛ پس نباید اختلافات جزئی منجر به نزاع مذهبی شود.

وی اضافه کرد: شاید برخی مراجع تقلید و علمای شیعی و اهل سنت در مباحثی با یکدیگر اختلاف داشته باشند اما این اختلافات نباید منجر به دشمنی شود.

آیت‌الله دریاباری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، گفت: آنان با صحنه‌سازی‌های کاذب درصدد دامن زدن به اختلافات بین مذاهب هستند تا اتحاد مسلمانان را نابود کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: کسانی که دانا و هوشیار هستند می‌دانند که اقدامات دشمنان در راه اندازی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در راستای تخریب چهره اسلام و تهمت زدن به مسلمانان است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات