۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۸۶۲۱۸
معاون آموزش مدرسه علمیه معصومیه قرچک:

صهیونیسم جهانی، مانع اصلی وحدت مسلمانان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استعمارگران و مستکبران بیشترین آسیب را از اتحاد مسلمانان می بینند، گفت: در زمان حاضر مانع اصلی هر نوع اتحادی در بین مسلمانان صهیونیست‌ها و استکبار جهانی هستند.
زهرا رضازاده هفته وحدت

زهرا رضا زاده معاون آموزش مدرسه علمیه معصومیه قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تلاش دشمن در راستای تفرقه افکنی میان امت اسلام، گفت: تلاش مدعیان اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی جلوگیری از شکل گیری امت واحده قدرتمند اسلامی است چرا که با استمرار وحدت بین شیعه و سنی امت واحده ای به وجود خواهد آمد که می تواند تمدن اسلامی را احیا کند و جامعه اسلامی با اقتدار در جهان ظاهر شود.

وی ادامه داد: هدف از این تفرقه افکنی در جهان اسلام تخلیه انرژی مسلمانان علیه خودشان و ارائه یک تصویر خشن از اسلام به جهانیان است.

استاد حوزه علمیه در همین راستا مطرح کرد: علمای اسلام باید با ایجاد بصیرت در بین آحاد امت اسلامی نقشه دشمن را با شکست مواجه کنند چرا که بی بصیرتی و عدم شناخت روش و عملکرد دشمن گاهی انسان را در مسیری قرار می دهد که وقتی به خود بیاید می بیند در زمین دشمن بازی کرده ولی متوجه نبوده است.

وی وجود برخی از گروه ها را مانع جدی بر سر راه وحدت مذاهب اسلامی دانست و اظهار داشت: برخی از گروه ها نگران به خطر افتادن منافعشان در صورت شکل گیری وحدت هستند چرا که این اتحاد می‌تواند علیه آنان مورد استفاده قرار گیرد و نقشه هایشان را نقش بر آب نماید و آنها را از رسیدن به منافعشان و کسب قدرت باز دارد.

فرمانده بسیج طلاب خواهران قرچک اضافه کرد: از آن‌جایی که استعمارگران و مستکبران به ویژه صهیونیسم جهانی بیشترین آسیب را از اتحاد مسلمانان می‌خورند، باید گفت که در زمان حاضر مانع اصلی هر نوع اتحادی در بین مسلمانان همین صهیونیست‌ها و استکبار جهانی هستند.

وی وحدت را تکیه بر مشترکات، کنار گذاشتن اختلافات و تعامل با یکدیگر خواند و ابراز کرد: مسلمانان باید فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهانی همسو حرکت کنند، حتی در صورت وجود اختلافات می شود تعامل و جهت گیری یکسان در مسائل بین المللی داشت.

مسؤول امور خواهران ستاد نماز جمعه قرچک در تبیین لزوم وحدت مسلمین، سیره علما در این زمینه را یادآور شد و گفت: وحدت جهان اسلام برای حضرت امام یک آرمان بزرگ بود، همینطور رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی نظام اسلامی ایران را بر همین مبنا تعیین کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) وحدت را عامل قدرت، مجد و عظمت و تفرقه را موجب سستی پایه دین و درد و ضعف ملت می دانستند و همواره آحاد امت اسلامی را به وحدت با بهره گیری از آموزه های قرآن کریم و ارادت و محبت به پیامبر اسلام دعوت می کردند.

رضا زاده در پایان به موضوع وحدت از دیدگاه علامه امینی اشاره کرد و گفت: مؤلفان و نویسندگان سراسر جهان اسلام، با همه اختلافاتی که در اصول و فروع دارند، یک وجه مشترک ایمان به خدا و پیامبر(ص) دارند و در همه آنها روح اسلام و کلمه اخلاص حکم فرما است./804/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات