۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۳۶۲
رییس جمعیت الفکر العاملی لبنان:

استقلال حقیقی با حفظ اعتدال در میان طوائف و مذاهب مختلف تحقق می‎یابد

رییس جمعیت الفکر العاملی لبنان خاطرنشان کرد که استقلال حقیقی با تاکید بر آزادی کشور و حفظ اعتدال در میان طوائف و مذاهب مختلف تحقق می‎یابد.
حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس جمعیت الفکر العاملی لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس جمعیت الفکر العاملی لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در منطقه «عیثانا» برگزار شد، گفت: استقلال حقیقی با تاکید بر آزادی کشور و حفظ احترام انسان ها از هر گونه دخالت های خارجی و حفظ اعتدال در میان طوائف و مذاهب مختلف لبنان تحصیل می شود.

وی افزود: هر چه سریعتر باید دولت جدید به دور از مصالح شخصی تشکیل شود تا مشکلات این کشور در زمینه های اقتصادی و اجتماعی حل و فصل شود.

وضعیت تشکیل دولت جدید لبنان که سعد حریری نخست وزیر این کشور مامور تشکیل آن شده است، روز به روز پیچیده تر می شود و حریری که وعده تشکیل آن در نزدیکترین زمان ممکن را داده بود هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

در همین حال روزنامه الجمهوریه به نقل از یک منبع نوشت: نبیه بری در همین زمینه گفته است که به طرح «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در برای حل بحران تشکیل دولت این کشور امید بسته بود اما متاسفانه از این طرح نیز چشم پوشی شد.

رییس مجلس نمایندگان لبنان افزود: هر طور که خواستند این طرح را اجرا کردند ومن از طرحی که ارائه کردم خجالت نمی کشم و از نظر من منجر به راه حلی جهت تکمیل روند اقدامات مربوط به تشکیل دولت خواهد شد.

وی با رد این قضیه که طرف شیعی شامل جبش امل و حزب الله خواهان تشکیل دولت نیستند، اظهار کرد: خدا رو شکر هیچ یک از  نماینده ۸ مارس شیعی نیستند. در هر حال باید بگویند چه می خواهند. معلوم است مشکل کجاست و همه می دانند که ما برای تسهیل اوضاع همه کار کردیم و به ضرر خودمان نیز اقدام کردیم.

رییس مجلس لبنان اضافه کرد: در واقع من جوابی ندارد که اوضاع اکنون به کدام سمت می رود. اوضاع را راکد کرده اند. نمی دانم کی اوضاع رو به راه می شود و کی راحت خواهند شد وکشور بهایی متحمل خواهد شد.

ارسال نظرات