۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۸۶۴۵۸

همایش بین المللی مناظرات رضوی در اردبیل برگزار شد

همزمان با شب میلاد رسول گرامی اسلام(ص) همایش بین المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» با حضور علمای ادیان و مذاهب مختلف در شهر اردبیل برگزار شد.
همایش بین المللی مناظرات رضوی در اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با شب میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایش بین المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و علمای ادیان و مذاهب مختلف کشور در در مجتمع فرهنگی فدک اردبیل برگزار شد.

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این همایش با اشاره به استقبال اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران دینی سراسر کشور و برخی از کشورهای منطقه اظهار داشت: مقالات برگزیده همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی طی دو روز به سخنرانی ارایه شد که در نهایت برگزیدگان مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی با تقدیر از تعامل نزدیک اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در برگزاری موفق همایش خاطرنشان کرد: ۲۹۴ مقاله، پایان نامه و کتاب در بخش بین الملل و جنبی به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که در نهایت بنا به درخواست شرکت‌کنندگان همایش خلاصه مقالات چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به حضور میهمانانی از کشور نیجریه، عراق، افغانستان و جمهری آذربایجان در این همایش علمی گفت: تمامی مقالات رسیده از سوی صاحب‌نظران برجسته حوزه علمیه قم، مشهد، تهران و اردبیل داوری شد که 11 اثر به جامعه پژوهشی کشور معرفی خواهد شد.

همچنین گریگور چیفچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان در کشور در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش و میزبانی شایسته استان اردبیل اظهار داشت: تمامی مصائب بشریت از غفلت در امور اساسی و پیام انبیای الهی نشأت می‌گیرد، اگر امروز بشریت با جنگ و خشونت مواجه است؛ نشان از جاهلیت مدرن دارد.

وی با بیان این‌که جوامع بشری از گفت‌وگوها و مناظرات دور شده‌اند، افزود: تمام معضلات و مشکلاتی که در جوامع رخ می‌دهد به دلیل اختلافات شخصی است و هیچ ارتباطی به دین و مذهب ندارد؛ حتی جنگ‌هایی که با نام دین صورت می گیرد؛ تنها با هدف تخریب ادیان الهی است.

گفتنی است، در پایان این همایش از صاحبان مقالات برگزیده چهارمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی تجلیل بعمل آند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات