۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۴۹۷
نماینده خبرگان رهبری:

عمل به سنت پیامبر عامل وحدت است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عمل به سنت پیامبر در بین مسلمانان که همه به پیامبر ارادت قلبی داریم عامل وحدت است.
حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز ظهر امروز در همایش هفته وحدت که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، گفت: هفته وحدت و هفته بسیج هر دو یک پیام  دارند آن هم دفاع جانانه از اسلام در مقابل کفر و مبارزه با تفکر تکفیری که عامل تفرقه بین مسلمین است می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت بین مسلمانان باید استمرار داشته باشد و علما و دلسوزان جهان اسلام باید به این وحدت عمق ببخشند و در جهت حفظ وحدت قدم بردارند که نتیجه‌اش عزت مسلمانان خواهد بود و برای استمرار وحدت باید موانع وحدت که عدم شناخت است از بین برود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت موسی(ع) وقتی می‌خواست پیامبری‌اش را شروع کند و دین الهی را تبلیغ کند از خدا خواست تا شرح صدر به او عطا کند. ولی پیامبر خدا که دینش یک دین جهانی بود خدای متعال در موردش می‌فرماید ما به شما شرح صدر عطا کردیم.

وی ادامه داد: پیامبر در عین حال که عمر خود را وقف نشر معارف دینی کرده بود نسبت به هدایت امت اسلام هم بسیار حریص بود تا جایی که خدای متعال به وی تسلی می‌دهد که خود را به خاطر هدایت مردم به دردسر نیندازد، هدایت دست خدای متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اضافه کرد: همه انبیای الهی وقتی مردم را مورد خطاب قرار می‌دادند خطاب می کردند ای امت من، ولی پیامبر اسلام چون دینش یک دنیا تمام بعدی و جهانی بود همه مردم را با لفظ ایها الناس خطاب می‌کرد و برخی آیات در قرآن کریم به این مسأله تاکید دارند و لازم به ذکر است برخی از آیاتی که دین پیامبر را دین جهانی اعلام می‌کند در مکه مکرمه نازل شده است.

وی افزود: تلاش همه ما باید ترویج اسلام در جهان باشد و به وعده‌های الهی که اسلام بر دنیا حکومت خواهد کرد ایمان داشته باشیم که این امر با ظهور امام زمان (عج) مححق خواهد شد و همه باید در جهت زمینه‌سازی ظهور تلاش کنیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عدالت و قیام به قسط از ویژگی‌های پیامبر بود و در همه اوقات و ادوار این عدالت را رعایت می‌کرد حتی در بین زنانش که متعدد بودند عدالت را اجرا می‌کرد.

وی گفت: تسلیم بودن در مقابل خدای متعال و راضی بودن به قضا و قدر الهی از جمله خصوصیات دیگر پیامبر اسلام (ص) بود که خدای متعال ایشان را به عنوان الگوی مسلمانان معرفی می‌کند و ما باید امروز با تأسی از پیامبر برای قسط و عدالت قیام کنیم و این به دست نمی‌آید مگر با عبادت خدای متعال.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تشریح کرد: در دفاع مقدس رزمندگان اسلام پیامبر را الگوی خودشان قرار داده بودند و شب‌ها را به عبادت و روزها را به نبرد مشغول بودند، کسی که در بندگی خدا تلاش نکند نمی‌تواند برای قسط و عدل هم قدم بردارد و برای کشورش مفید باشد.

وی اضافه کرد: عبادت‌ باعث تقویت روحیه ایمان می‌شود و این امر در جوانی بسیار مؤثر است، و هفته بسیج فرصت مناسبی است تا ما با راه شهدا که عبادت و بندگی را در عمل و در دوران جوانی نشان دادند بیشتر آشنا شویم./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات